لطفا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید تا به انجمن‌ها دسترسی کامل داشته باشید.



 
امتياز موضوع :
  • 0 رأي - معدل امتيازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
۱۰ قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
2016-12-14, 10:24 AM, (آخرین ویرایش توسط : 2016-12-14, 10:25 AM ahmad.rahimi.)
ارسال : #1
۱۰ قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
۱۰ قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را برای شما خواهم گفت که با کمک انها می‌توانید برند و شخصیت تجاری خود و کسب کارتان
را بالا ببرید و خود را بهتر در جلوی چشم مشتریان نمایان کنید.


قانون اول: گوش دهید
موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند گوش کردن است نه حرف زدن. البته در مواقع نیاز شما باید زبان به سخن گفتن هم بگشایید
ولی فقط در موارد ضروری. شبکه‌های اجتماعی محل‌هایی هستند که کاربران نظرات‌شان را در مورد چیز‌های مختلف به اشتراک
می‌گذارند پس شما به عنوان یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی باید اول خوب به حرف‌های آنها گوش دهید سپس در جهت برطرف کردن
مشکلات انها یا ایجاد تجربه‌ای بهتر برای‌شان برآیید.



قانون دوم: تمرکز کنید
زمینه‌ی موفقیت در هر کاری تمرکز بر روی آن کار است. برای ساخت یک نام تجاری موفق در شبکه‌های اجتماعی هم تمرکز یکی از
نیازهای اساسی است. در کل تمرکز در شبکه‌های اجتماعی شانس شما را برای موفقیت و شناساندن بهتر برند تجاری‌تان به مردم افزایش
میدهد.


قانون سوم: کیفیت
کیفیت کار در بازاریابی شبکه‌های جتماعی از آن مواردی است که باید به شدت روی آن حساس باشید و حتی اگر لازم باشد به خاطر آن
سر بازاریابان‌تان فریاد بکشید. فراموش نکنید که رقابت در شبکه‌های اجتماعی بسیار تنگاتنگ تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.
شما اگر ۱۰۰ مطالب با کیفیت، قابل خواندن و به اشتراک‌گذاری داشته باشید بهتر از این است که ۱۰۰۰۰ مطلب داشته باشید که فاقد
کیفیت لازم هستند و نمی‌توانند با کاربر ارتباط برقرار کنند.



قانون چهارم: صبر و شکیبایی
ضرب‌المثل فارسی «گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی» در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بسیار کاربرد دارد. هیچ مارکتینگ و هیچ
کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی یک شبه موفق نمی‌شود و برای به ثمر نشستن آن صرف وقت نیاز است.


قانون پنجم: ترکیب با موتور‌های جست‌وجو
اگر شما مطلب فوق‌العاده و با کیفیت را شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید آن مطلب قطعا توسط کاربران در وب‌سایت‌هایی مانند فیس بوک،
توییتر و لینکدین به اشتراک گذاشته می‌شود. این به اشتراک‌گذاری و بحث، راه خود را به طرف موتور‌های جست‌وجو پیدا خواهد کرد و در
آن‌ها ایندکس خواهد شد و بار بعد هر کسی نام شما را در گوگل یا بینگ جست‌وجو کند به مطالب شما در شبکه‌های اجتماعی یا نظرات خوب
یا بد دیگران در مورد برند شما هدایت خواهد شد. فراموش نکنید که این مورد در گرو به اشتراک‌گذاری مطالب با کیفیت توسط شما و
بازنشر شدن این مطالب توسط کاربران‌تان است.


قانون ششم: اثر گذاری
بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی زمانی مثمر ثمر خواهد بود که با چاشنی اثر‌گذاری بر مخاطب آمیخته شود. اصولا تبلیغات و مارکتینگی که
نتواند بر مخاطب اثر بگذارد بی‌فایده است. به عنوان یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی سعی کنید هر روز مقداری از وقت خود را صرف
سنجش میزان اثر‌گذاری تبلیغات و مارکتینگ خود در شبکه‌های اجتماعی کنید. با افراد تماس بگیرد و سعی کنید رابطه‌ای خوب را با آنها رقم
بزنید.
اگر شما موفق شوید با افراد رابطه‌ای خوب را رقم بزنید آنها هم در پاسخ مطالب شما را به دنبال‌کنندگان خود پیشنهاد خواهند داد که به
راحتی می‌تواند نام تجاری شما را بیش از پیش به همه بشناساند.


قانون هفتم: ارزش
اگر شما تمام وقت خود را مستقیما صرف توسعه و ترویج خدمات و محصولات کنید، قطعا افراد دیگر تمایلی به شما نخواهند داشت. شما
باید چاشنی ارزش را به ارتباطات خود اضافه کنید تا بر اثر‌گذاری بازاریابی خود بیفزایید. تمرکز بیش تر بر روی تولید محتوای با ارزش و
در عین حال توسعه روابط با افراد می‌تواند بهترین ارزش‌های را برای نام تجاری شما به ارمغان بیاورد. زیرا در این صورت، خود افراد
به بهترین کاتالیزگر برای بازاریابی شما تبدیل خواهند شد.


قانون هشتم: تشکر و قدردانی
قطعا هر کسی در مقابل کاری که برای دیگری انجام می‌دهد حداقل انتظار تشکری خشک و خالی را دارد. حال شما از افرای که به عنوان
کاتالیزگر مارکتینگ یا بازاریابی شما عمل کرده‌اند می‌خواهید چگونه تقدیر کنید؟ روابط ساختمانی و متقابل یکی از فاکتور‌های بسیار مهم
موفقیت در سوشیال مارتینگ یا بازاریابی اجتماعی است. پس از هرکسی که گامی در جهت بهبود نام تجاری شما برداشت قدردانی و تشکر
کنید.


قانون نهم: قابل دسترسی بودن
برای اثر‌گذاری مارکتینگ یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید این حس را به افراد القا کنید که شما همیشه و در همه جا حضور دارید و
نباید این طور باشد که بعد از انتشار یک مطلب غیب‌تان بزند. قابل دسترسی بودن به این معناست که شما باید به طور پیوسته مطالبی را در
شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا مخاطب دریابد شما همیشه حضور دارید. پس اگر می‌خواهید در بازاریابی در شبکه های اجتماعی موفق
باشید، برای افراد رفیق نیمه‌راه نباشید.



قانون دهم: عمل متقابل
شما نمی‌توانید از افراد انتظار داشته باشید که وقت با ارزش خود را صرف به اشتراک‌گذاری و بحث در مورد مطالب شما کنند، اگر شما
در مقابل همان کار را برای آنها انجام ندهید. اگر می‌خواهید روابط متقابلی را بین خود و افراد شکل دهید، شما هم به اشتراک‌گذاری و بحث
در مورد مطالب به اشراک‌گذاری شده توسط آنها بپردازید و روابطی متقابل را با آنها شکل دهید. پس بخشی از زمان شما در شبکه‌ای
اجتماعی باید صرف به اشتراک‌گذاری و بحث در مورد مطالب دیگران شود.
جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


رفتن به انجمن :


کاربران در حال مشاهده موضوع : 1 مهمان