لطفا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید تا به انجمن‌ها دسترسی کامل داشته باشید.



 
امتياز موضوع :
  • 0 رأي - معدل امتيازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
openGL vs. Directx
2007-05-13, 03:54 AM,
ارسال : #1
openGL vs. Directx
سلام دوستان:
من امروز یک بحثی سر کلاس کردم راجع به openGL و Directx که البته استاد عزیزم فرمودند که OpenGL در بسیاری از موارد ضعیف تر از DirectX است . می خوام اطلاعات کاملی رو راجع به openGL ...DirectXو SDK .... , و GDI+ داشته باشم .....
اصلا نظر شما هم مهمه .. از دوستانی که در این زمینه ها کار کردن تقاضا می کنم حتما به من کمک کنن .... اگر منبع یا مثال های خوبی هم دارین دریغ نفرمایید...
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-05-13, 01:25 PM,
ارسال : #2
 
نه دوست عزیز.
هر کدوم نقطه ضعف و قوت خاص خودشون رو دارند اما در کل OpenGL از DirectX قوی تره اگر غیر از این بود SGI از directx استفاده می کرد. شرکت های قدر game هم برای engine های خودشون از OpenGL استفاده می کنند مانند شرکت id که نیاز به معرفی نداره .
directx فقط در محیط windows قابل اجرا است ولی اکثر یا تمامی شرکت های گرافیکی جهان نه ما که دو تا دایره می خواهیم نقاشی کنیم از پلتفورم SGI استفاده می کنند که تعداد CPU های سرور هاش از 640 تا شروع می شه. حتی کنسول های game مثل sony هم از OpenGL استفاده می کنند. نه دایی حداقل تو این موضوع ماکروسافت توان مبارزه نداره .
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-05-13, 03:36 PM,
ارسال : #3
 
حداقل این چهار منبع سعی کردن بدون حب و بغض اونا رو با هم مقایسه کنن(البته اولی یه بحث داغ تو Forum معروف FogCreekهستش )

<!-- m --><a class="postlink" href="http://discuss.fogcreek.com/joelonsoftware1/default.asp?cmd=show&ixPost=29254&ixReplies=7">http://discuss.fogcreek.com/joelonsoftw ... xReplies=7</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Direct3D_and_OpenGL">http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... and_OpenGL</a><!-- m -->

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.gamedev.net/reference/articles/article1775.asp">www.gamedev.net/reference/articles/article1775.asp</a><!-- w -->

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.xmission.com/~legalize/d3d-vs-opengl.html">www.xmission.com/~legalize/d3d-vs-opengl.html</a><!-- w -->

البته اگه من باشم فقط رو OpenGl کار میکنم Smile

Value your freedom or you will lose it, teaches history.
جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-05-13, 04:34 PM,
ارسال : #4
 
دوستان عزیز همون طور که می دانید کارت های گرافیکی سه بعدی مانند اکثر کارت های Nvidia ATI و جدیدا Intel در دستورات GPU از بست های توسعه OpenGL استفاده می کنند. مثلا اگر قرار است سایه یک جسم و یا بازتابش نور روی سطوح مختلف محاسبه شود و یا تصویری از محیط روی یک سطح صاف و یا منحنی منعکس شود این کار را کارت گرافیک انجام می دهد و برنامه نویس فقط مکان اشیا و جنس آنها و منابع نور و ... را تنظیم می کند. بنابراین اگر DirectX بخواهد هر کدام از این کار ها را انجام دهد باید واسطه ای شود بین OpenGL و برنامه نویس که ممکن است کار برنامه نویس را کمی آسان تر کند مثلا در خصوص کار با فایل های صوتی و میکس آنها کنترل کردن صفحه کلید جوی استیک و ... اما برای ایجاد محیط های سه بعدی به نظر من OpenGL هم سریعتر و هم بهتر است چون تعداد واسطه ها در این روش کمتر می شود. می توانید از کتابخانه SDL به جای Directx استفاده کنید که هم مالتی پلتفرم است و هم برای گرافیک سه بعدی خود دستورات OpenGL را باید وارد کنید.

عرفان
مشاهده تارنمای کاربر جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-05-13, 05:41 PM,
ارسال : #5
 
سلام.

این طور می گویند که opengl بیشتر برای مصارف علمی و directx برای مصارف بازی به کار می روند. directx کاملا شی گرا ست اما opengl نه. مصرف resource در directx خیلی بیشتر از opengl هست اما برای نوشتن بازی مناسب تره. در کل می گویند اگر در ویندوز هستید directx بهتره و گرنه همان opengl.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-05-13, 06:15 PM,
ارسال : #6
 
بابا میکروسافته و کاربردهای خاص خودش.
بازم استاندارد درست کرده واسه خودش باعث سردرگمی برنامه نویسها و گند زدن به پیوستگی و سازگاری پلتفرمها.
میکروسافت=پول، تجارت، انحصار
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-05-13, 09:06 PM,
ارسال : #7
 
openGL از خیلی موارد جلوتر هست ولی در Directx شما به راحتی می توانید کارکتری که در برنامه های سه بعدی سازی درست کرده اید داخل برنامه کرده و از آن استفاده کنید ولی در openGL به این راحتی نیست.

هر که شد محرم دل در حرم یار بماند *** وانکه این کار ندانست در انکار بماند
جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-06-04, 10:30 PM,
ارسال : #8
 
سلام
ولی به نظر من OpenGL حداقل برای کسی که تازه میخواد برنامه نویسیه گرافیکی یاد بگیره خیلی مناسب تره چون کار باهاش به مراتب آسون تر از DirectX هست
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-06-05, 02:38 AM,
ارسال : #9
 
سلام بر دوستان عزیز:
البته در بیشتر منابع openGL را با Direct3d مقایسه کردن چون برای کار هایی مثل کنترل صدا و جوی استیک و غیره در openGL باید از بسته های دیگری کمک گرفت .......
ولی چند تا سوال و پیشنهاد:
این دوتا چقدر به هم نزدیک شدن و یا خواهند شد ..نظرتون چیه (یا نظراتی که خوندید )
آیا تلاشهایی برای پیاده سازی دایرکت ایکس با مهندسی معکوس شده یا نه؟
اما در مورد بازی :
لطفا بازیهایی رو که با اوپن جی ال نوشته شدن لیستش رو بنویسید (البته اونهایی رو که میشناسید!)
ببینید میخواهیم این تاپیک یک تاپیک جامع باشه بنا بر این دوستان لطف کنن اگر جاهای دیگه ی سایت بحث هایی در مورد بازی و یا کار گرافیکی با اوپن جی ال و دایرکت ایکس شده لینکش رو با یک مختصری بنویسن (مرسی)
در مورد جایگاه بازی ها در لینوکس یادتون نره (بیشتر بحث فنی و آنالیز بازیها البته با ذکر نام اونها)

البته نمی دونم بحث بازی رو ببریم تو قسمت لینوکس و سرگرمی یا نه یک سری لینک هم اینجا باشه (آخه یک جورایی هم به بازی ربط داره هم به گرافیک) مدیران عزیز خودشون بگن ما همون کار رو میکنیم


ممنون از همراهیتون :wink:
جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-08-25, 01:33 AM,
ارسال : #10
 
برنامه نویسی گرافیکی که فقط بازی نیست.
پس به نظر من همینجا باشه بهتره.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-08-25, 02:55 PM,
ارسال : #11
 
آدم سعي مكينه روشي رو ياد بگيره كه رو اكثر OS هاجواب بده ، امكاناتش بيشتر باشه و سرعت خوبي داشته باشه
List of game engines
<!-- m --><a class="postlink" href="http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines">http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines</a><!-- m -->

راهنمايي كاملي براش كرده
<!-- m --><a class="postlink" href="http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL">http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL</a><!-- m -->

زندگي همش بازي يكي برنامه شبيه ساز برا ناسا مينويسه بزگا باهاش بازي كنن ( دقت كار بالا و مسايل فني لحاظ شده ) يكي برا كوچولوها مينويسه كه بازي كنن و استرس زندگي رو كمتر احساس كنند !
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2009-01-08, 07:46 PM,
ارسال : #12
 
سلام من می خواهم یک میز و لیوان روی آن را به کمک openglپیاده سازی کنم لطفا مرا در این زمینه راهنمایی کنید.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2009-08-01, 10:42 AM,
ارسال : #13
دستور جابجایی OPEN GL
[code] با سلام سوالی داشتم در خصوص OPEN GL - دستور جابه جایی نقطه ترسیم و همچنین دستور درج نقطه در OPEH GL رو می خواستم بدونم کسی هست منو راهنمایی کنه ؟
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


رفتن به انجمن :


کاربران در حال مشاهده موضوع : 1 مهمان