انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: تهیه‌ی لیست از پکیجهای نصب شده (در دبیان) برای نصب دوباره
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
سلام
چه‌جوری میتونم از بسته‌های نصب شده تو سیستمم یه لیست تهیه کنم؟!
همیشه وقتی میخوام دبیانو نصب کنم حدود ۲-۳ ماه طول میکشه تا همه‌ی بسته‌هایی که میخوامو رو سیستمم نصب شده داشته‌باشم. چون معمولن فقط وقتی به بسته نیاز پیدا میکنم تازه میفهمم که نصبش نکردم! این باعث میشه که تو این مدت چندصد بار دی‌وی‌دی‌ها رو و درایو بذارم و دربیارم؛ که این باعث شده دی‌وی‌دی‌های دبیان اِچم خراب بشه و دیگه نتونم چیزی از روشون نصب کنم! (شانس آوردم سی‌دس نبود!... وگرنه اگه میخواستم این کارو با ۲۰ تا سی‌دی بکنم...!!!)
الان میخوام از اِچ به لنی برم. البته آپگرید نمیکنم. پارتیشن روت رو (بعد از بکاپ گرفتن از بعضی قسمتها) فورمت میکنم و لنی رو از اول نصب میکنم! و نمیخوام اتفاقی که برای دی‌وی‌دی‌های اِچم افتاد برای دی‌وی‌دی‌های لنیم هم بیفته!!! بخاطر همینم میخوام بدونم که راهی هست که بتونم از بسته‌های نصب شده یه لیست تهیه کنم که بعد از نصب لنی برنامه ها رو از رو اون لیست نصب کنم؟‌حتا اگه لیست بصورت متن ساده هم باشه که از روش نگاه کنم و دونه‌دونه بسته‌هارو نصب کنم هم عالیه! و اگه بشه اسکریپتی ایجاد کرد که خودش به سیستم بفهمونه که فلان بسته‌ها رو نصب کنه که دیگه فوق‌العادست!!
اصلن ممکنه همینطوری همه‌ی بسته های نصب شده رو سیستم خودشون یه‌جا لیست شده باشن؟! مثلن Synsptic لیست بسته‌های نصب شده رو از کجا میخونه؟!‌ اون لیست ممکنه بدرد من بخوره؟!
در کل میخواستم بدونم که راهی هست برای ساده کردن کار؟... یا اینکه باید بشینم و همه‌ی ۲۲۲۲ تا پکیجِ تیک خورده رو دونه دونه از تو خود Synaptic نگاه کنم و رو کاغذ بنویسم؟!!!!

ممنون میشم اگه راهنمایی کنین
دی وی دی ها رو روی هاردتون کپی کنید و از یو آر آی file در فایل sources.list استفاده کنید... یا از دی وی دی ها ایمیج ایزو بگیرین و سپس اونارو ماونت و با دستور apt-cdrom به apt بشناسونید. جزئیاتشو تو اینترنت پیدا کنید. به نظرم این روش بهتره. یعنی پکیج ها رو طبق نیاز نصب کنید. در هر صورت، دستور dpkg -l هم، پکیج های نصب شده رو لیست می کنه.
dpkg -l همون چیزی بود که میخواستم. مرسی.

کد :
dpkg -l > file

...و حل شد!

PS. روش اول مسلمن بهتر بود ولی متاسفانه من رو هاردم اونقد جا ندارم که این کارو بکنم! در نتیجه همین روش دومی فعلن برام خوبه.
سلام،

برای تهیه لیست:
dpkg --get-selections > selectionfile

برای نصب لیست تهیه شده:
dpkg --set-selections < selectionfile && apt-get dselect-upgrade

موفق باشید

مهمان

مرسی. این روش فکر میکنم بهتر باشه. چون زحمت دونه دونه نصب کردن رو هم نداره.

jaroobarghi