انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: » بحران اقتصادی، عامل افزایش محبوبیت لینوکس
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح

مهمان

بر اساس نتايج حاصل از مطالعات جديد مرکز مطالعاتي و تحقيقاتي IDC با پشتيباني شرکت Novell، ميزان علاقمندي به سيستم‌عامل لينوکس همچنان در حال افزايش است، زيرا شرايط اقتصادي همچنان رو به وخامت مي‌رود.

از بين 300 مديرعاملي که در اين بررسي حضور داشتند، بيش از 72 درصد اعلام کردند که در حال ارزيابي اين سيستم‌عامل براي نصب روي کامپيوترها هستند و يا تصميم خود را براي هماهنگي بيشتر سرور خود با سيستم‌عامل لينوکس در سال 2009 قطعي کرده‌اند.

در زمينه کامپيوترهاي روميزي، بيش از 68 درصد اين افراد اعلام کردند که در حال ارزيابي بوده و يا تصميم نهايي خود را براي هماهنگي بيشتر با اين سيستم‌عامل متن‌باز گرفته‌اند.

بر اساس نتايج اين بررسي، دليل اصلي براي رفتن سراغ سيستم‌عامل لينوکس نابساماني وضعيت اقتصادي است که کاربران را به استفاده از نرم‌افزارها با هزينه‌هاي پشتياني کمتر مجبور مي‌کند. از بين شرکت‌کنندگان، 49 درصد خاطرنشان ساختند که طي 5 سال آتي لينوکس سيستم‌عامل اصلي و اوليه آن‌ها براي سرورهايشان خواهد بود.

"جاستين استينمن"(Justin Steinman) مدير مرکز بازاريابي محصولات و راهکارهاي Novell در اين خصوص گفت: «در شرايط بد اقتصادي، لينوکس مي‌تواند Wal-Mart دنياي IT باشد که در آن مردم بيشترين استفاده را از پولشان مي‌برند».


نتايج حاصل از اين بررسي‌ها در شرايطي اعلام شده که شرکت Novell در حال عرضه نسخه آتي سيستم‌عامل خود با نام Suse Linux براي کامپيوترهاي روميزي و سرورها است. شرکت مايکروسافت نيز تلاش مي‌کند که اواخر سال جاري ميلادي يا اوايل سال آتي سيستم‌عامل Windows 7 را روانه بازار کند.
منبع همکاران سیستم
-------------------------
نظر شخصی خودم اینه لینوکس به خاطر کیفیت و پشتیبانی بروزی که داره اراپه میده داره هر روز محبوب تر میشه مشکلات اقتصادی همیشه بوده البته freeware بودن خودش مزیت ولی دلیل کافی برا انتخاب نمی تونه باشه حساب کنید محصولات چینی ارزون تموم میشن ولی کیفیت مناسب رو دارن ؟
تازه کار
freeware به نظر من این واژه برای گنو لینوکس خوب نیست ادم یاد برنامه های مجانی ویندوز میندازه بهتره بگید open source بودنش. البته فکر کنم از نظر فلسفی و قوانین هم این دو با هم متفاوت باشند.
در حقیقت freeware یه چیز دیگه است و اصلا سنخیتی با نرم افزار آزاد و لینوکس نداره