انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: foxy proxy
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح

مهمان

می خوام بدونم این foxy proxy چی کار میکنه ؟ اصلا proxy چیه و به چه درد می خوره؟؟
برای تغییر خودکار پروکسی بدرد می‌خوره... پروکسی هم برای مخفی ماندن در اینترنت و فرار از دست ISP ها است. راهی برای عبور از فـــــــــــ ــــــــــــــیــــــــــــ ـــــــــلطر (ط=ت)

مهمان

میشه باش از گوگل کد دانلود کرد؟
اگر پروکسی مورد نظر به درستی شما را مخفی کند (از نوع anonymous)، بله می‌شود.

مهمان

foxy proxy نرم افزاری است که برای تغییر پروکسی ها بدون رفتن به قسمت تنظیمات firefox ازش استفاده می شه . البته افزونه های زیادی برای اینکار وحود داره ! مثلا switchproxy و qichProxy switch و ... که هر کدوم مزایا و معایبی دارند.
از مزایای foxyproxy این هست که میشه براش یه Pattern (الگو) تعریف کرد که مثلا زمانی که آدرس یک سایت خاص رو زدین به صورت اتوماتیک آن سایت را از طریق پروکسی ای که شما تعریف کردین باز کنه !
تعریف پروکسی: ابزاری است که برای مشخص کردن مسیر دسترسی به شبکه اینترنت و کنترل برخی تنظیمات خاص هست. (البته خیلی اعریف عمومی کردم)
پروکسی در لغت به معنای وکیل هست.
مثال:
شما یک شبکه محلی دارید. ۲-۳ تا کامپیوتر که همه می تونند با همدیگر از طریق شبکه ارتباط داشته باشند. حالا برای دسترسی به اینترنت به شما یک آدرس پروکسی داده شده !
شما بدون اینکه تنظیمات پروکسی را انجام داده باشید نمی تونید به اینترنت دسترسی داشته باشید. اینکه شما به چه سایتهایی دسترسی داشته باشید فقط به آن پروکسی بستگی داره برای شما تنظیم شده ! ممکنه از پروکسی برای دسترسی به یه سایت خاص و یا یک شبکه خاص استفاده بشه و خیلی کارهای دیگه !
این دیدگاه را که پروکسی فقط برای عبور از R------***E---***---T---****----L----***----I----***---F هست رو کنار بگذارید. اگه توی گوگل جستجو کنید تعاریف کاملی می تونید پیدا کنید که به خاطر ترس از R------***E---***---T---****----L----***----I----***---F توسط موتورهای جستجو گر اتوماتیک در موردش زیاد چیزی نمی گیم ;-) :wink:

(فک کنم خیلی ناقص و گنگ توضیح دادم Big Grin)
موفق باشید.