انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: ویدیو چت در لینوکس
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
سلام

من باید یک برنامه تهیه کنم که ویدیو چت را در لینوکس (بدون امکانات اضافی) داشته باشم. (یک پروژه درسیه).
دوستان چه پیشنهاداتی دارند؟ در زمینه ارتباط بین دو سیستم و نحوه دریافت و ارسال و نمایش ویدیو و همچنین محیط گرافیکی (برای نمایش ویدیو) و ... چه ابزارهایی وجود دارد؟؟

خیلی خیلی ممنون
pidgin
البته امپاتی هم برنامه بسیار عالیه و من همین چند شب پیش با دوستان یه ویدیو چت داشتم
نه، نه، منظورم اینه که خودم بنویسمش... یک برنامه که روی دو تا کلاینت نصب کنم و برنامه ای بنویسم که ورودی هر وبکم، در کلاینت دومی نشون داده بشه...

چون پروژه درسیه، باید یک قسمتیش رو خودم بنویسم (حتی اگر سر هم کردن چند تا کامپوننت باشه) ... برنامه های آماده به درد نمیخوره... ضمنا لازم نیست سرور مرکزی و اکانتینگ (مثل یاهو) داشته باشه...

خیلی خیلی ساده... فقط این که دنبال چه ابزارهایی برم؟ (اصلا حسش نیست که مستقیما ورودی را با کد دستی فرمت کنم و درگیر کنترل stream و packet loss) ها بشم.. (چون قراره اگه فریم ها پریدند هم بقیه کار ادامه پیدا کنه)


کمک!

مهمان

ساده ترین کار اینه که با استفاده از Avahi که رو هر دو کامپیوتر نصب هست، دو کامپیوتر همدیگر را پیدا کنند، سپس با استفاده از پروتوکل XMPP با هم چت کنید، در اینجا میتونی از کتابخانه های Telepathy و یا libpurple استفاده کنی که پیاده سازی خیلی از پروتکلهای چت و امکانات چت صوتی و ویدیویی را هم دارند(اینا همون کتابخانه هایی هستند که Pidgin و Empathy استفاده می کنند)
Anonymous نویسنده :ساده ترین کار اینه که با استفاده از Avahi که رو هر دو کامپیوتر نصب هست، دو کامپیوتر همدیگر را پیدا کنند، سپس با استفاده از پروتوکل XMPP با هم چت کنید، در اینجا میتونی از کتابخانه های Telepathy و یا libpurple استفاده کنی که پیاده سازی خیلی از پروتکلهای چت و امکانات چت صوتی و ویدیویی را هم دارند(اینا همون کتابخانه هایی هستند که Pidgin و Empathy استفاده می کنند)
خیلی ممنون، دقیقا همین چیزا منظورم بود!

حالا دو تا سوال:
از بین Telepathy و یا libpurple کدوم راحتتره (از لحاظ کار و یادگیری)؟
من دقیقا برای این پروژه چه کاری رو لازمه که انجام بدم؟ امکانش هست که بدون کد زنی، فقط connection Manager رو تنظیم کنم که بین دو تا کامپیوتر تو شبکه voice chat برقرار بشه؟ میشه از Empathy برای این کار استفاده کرد؟