انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: تعطيلي عصر ارتباط...
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
صفحات : 1 2 3
ببخشيد که مزتبط با لينوکس نيست .....
تحريريه هفته نامه عصر ارتباط قلم ها را زمين گذاشت..

28 خرداد 1383 - بخش خبر آی تی ايران - تقريبا تمامی تحريريه هفته نامه تخصصی فناوری اطلاعات که با عنوان عصر ارتباط بسيار در اين عرصه مورد توجه قرار گرفته ، دست از کار کشيدند.
اعضای تحريريه در اعتراض به مديريت اين هفته نامه روز چهارشنبه دست به اعتصاب زدند و روز پنج شنبه با عملی نشدن درخواست های خود طی نامه ای اين موضوع را علنی کرده و در اختيار رسانه ها قرار دادند.
ايمان بيک سردبير و علی شميرانی دبيرتحريريه نيز جزو اعتصاب کنندگان هستند .
اين هفته نامه مطابق معمول می بايست روز شنبه منتشر شود اما با توجه به اعتصاب اين افراد وضعيت انتشار آن مشخص نيست.
خبرگزاری ايسنا متن نامه اعضای عصر ارتباط را منتشر کرده است. در اين نامه آمده است:

متاسفانه به‌رغم اعلام خطر و تاكيد بر وضعيت بحراني هفته‌نامه، به دلايل متعدد از جمله بي‌توجهي به مسايل مديريتي، منتفي شدن سلسله مراتب، بي‌احترامي به مجموعه‌ي تحريريه و فني و حاكم شدن روابط ناسالم مالي، عصر ارتباط به سرعت به راه سقوط مي‌رود و انسجام مجموعه، خلاقيت و اشتياق به ارايه‌ي كار بهتر به شدت با تهديد مواجه شده است، كه از جمله نشانه‌هاي آن مي‌توان از دست دادن تعدادي از قديمي‌ترين نيروها و احساس ناامني شغلي پرسنل باقي‌مانده اشاره كرد كه خود منجر به تعدد شغلي آنان شده و طبعا به كيفيت كار آسيب وارد كرده است.
امضاكنندگان اين نامه كه حسن‌نيت و علاقه‌ي آنان به نشريه مبرهن است و دلسوزي آنان نيز كه كارمندان مجموعه هستند، عمدتا منتج به موقعيت بهتر نشريه و اعتلاي محتوايي و مالي آن خواهد شد، خواستار توجه به موارد مطروحه پيوست هستند و طبيعي است كه تا زمان تامين نشدن خواسته‌ها و رسيدن به يك تحريريه و فني متشكل و واحد، از فعاليت خودداري خواهند كرد.

در همين حال اين خبرگزاری گزارش داده در پی ارجاع نامه اعضای تحريريه عصر ارتباط به مديرمسئول آن وی دستور داده از ورود افرادی که اين نامه را امضا کرده اند به ساختمان هفته نامه جلوگيری شود.
روز پنج شنبه اعضای تحريريه با حضور در مقابل ساختمان هفته نامه اعتصاب خود را به شکلی علنی مطرح کردند.
هفته نامه عصر ارتباط بيش از يک سال است که در عرصه فناوری اطلاعات کشور مشغول به انتشار است و در طی اين مدت کوتاه به موفقيت های متعددی نيز دست يافت.
عصر ارتباط نمونه يک نشريه موفق در اين عرصه تلقی می شد و به نظر می رسد بحران فعلی به نوعی به اطلاع رسانی در اين عرصه نيز خلل وارد می سازد.
چند ماه قبل مديريت عصر ارتباط در جريان جشن سالگرد اين هفته نامه ضمن تشکر از همه همکاران خود موفقيت عصر ارتباط را مديون تلاش همه آنها دانست و از تک تک آنان تقدير کرد.
بحران عصر ارتباط بی ارتباط با بحران کلی مطبوعات کشور در شرايط فعلی نيست. تعطيلی تعدادی از روزنامه ها و بحران های مشابه در بسياری نشريات ديگر نشانگر عدم تامين شغلی روزنامه نگاران است.

همان بهتر که تعطيل ميشد... Big Grin
آقا خبر داغی بود Smile
ظاهرا نشريات تو اين مملكت هيچ وقت عاقبت به خير نميشن
يا توقيف ميشن يا تعطيل!


پانويس:
راستي شرمنده بابت غيبت كبري!!!
خيلي گير امتحانا هستم
تازه باهاشون کار داشتیم !!! پس جواب چی شد؟؟!!
فکر کنم زیادی نفرین شدن :twisted:
عجب خبری بود!!! :mrgreen:
مدير مسئول عصر ارتباط: دست از کار کشيدن همه اعضاى تحريريه سخن واهى و گزافى است :roll:


28 خرداد 1383 - بخش خبر آی تی ایران - در پی انتشار خبر مربوط به اعتصاب اعضای تحریریه هفته نامه عصر ارتباط مهدی بگلری مدیر مسئول این هفته نامه طی نامه ای به آی تی ایران دربار ه این اعتصاب توضیح داده است.

در نامه مدیر مسئول هفته نامه عصر ارتباط آمده است:‌ مدیر سایت آی تی ایران پيرو انعكاس خبر اعتصاب اعضاى تحريريه هفته نامه عصر ارتباط كه در تاريخ پنجشنبه 28 خردادماه بر صفحات آن سايت محترم درج گرديد، خواهشمند است دستور فرماييد جوابيه مذكور طبق قانون مطبوعات برروى آن سايت قرار گيرد:

"ادعاى برزمين گذاشته شدن قلم هاى تمامى اعضاى تحريريه عصر ارتباط و دست كشيدن آنها از كار، سخن واهى و گزافيست كه عدم حسن نيت تهيه كنندگان نامه مذكور را نشان مى دهد. در حال حاضر به استثناى تنى چند از اعضا كه در اقدامى غيرحرفه اى در آخرين ساعاتى كه نشريه بايد تهيه و راهى چاپخانه مى شد، دست از كار كشيدند، ساير اعضاء به فعاليت مشغولند و به يارى خداوند، عصر ارتباط صبح شنبه درسراسر كشور توزيع خواهد شد.

در خبر آمده روز پنجشنبه از حضور افراد اعتصاب كننده جلوگيرى شده است. در اين جا اين سئوال مطرح است به چه دليل بايد به افرادى كه با نوشتن نامه و امضاى آن رسما اعلام اعتصاب، امور و روند كار تحريريه را مختل و كليه فايلها و اسناد صفحه آرايى را از بين برده اند، اجازه ورود به تحريريه را داد؟ تحريريه اى كه با زحمت فراوان تلاش دارد به وعده خود به مخاطب عمل كند و در حال توليد و جبران كارهاى عقب انداخته شده بود.

متاسفانه در خبر نيامده است كه مدير مسوول هفته نامه اى كه خود روزنامه نگار و دانش آموخته علوم ارتباطات است و درد جماعت خبرنگار را مى داند، چه عملى در جهت تضعيف و يا تضييع حقوق قانونى افراد ياد شده انجام داده است. آيا درخواست براى رعايت ساعت قانونى كار و قانونمند ساختن امور تحريريه عملى خلاف شرع، عرف و قانون است؟

از آن رسانه انتظار مى رفت در هنگام انتشار گزارش آن هم مربوط به همكاران رسانه اى خود، كمى منصف تر بوده قبل از درج آن نظرات طرفين را جويا مى شد.

عصر ارتباط با مخاطبان خود عهد بسته كه تحت هر شرايطى به فعاليت خود ادامه دهد. از اين رو عليرغم پيش بينى غيرواقع بينانه افراد معترض، عصر ارتباط هر شنبه منتشر خواهد شد.

امروز نوشته بود... :cry:
اقای وایت هت (محمد جان ) در شماره این هفته یه جوابی داده بودن.
اوضاعشون خیلی درهم برهمه... ما که باهاشون کار کردیم می‌دونیم...

مهمان

آقای محمد، توی کدوم صفحه جواب داده بودن؟
اعتصاب در هفته‌نامه‌ى عصر ارتباط»

29 خرداد 1383 - ایسنا - اختلاف نظر ميان جمعى از ”مديران خبر و اعضاى هيات تحريريه‌ى هفته‌نامه‌ى عصر ارتباط” با ”مديرمسؤول”، درباره‌ى شيوه‌ى فعاليت و عملكرد مديريت، به اعتصاب سردبير، دبير و برخى از اعضاى هيات تحريريه انجاميد.

”مهدى بگلري” مديرمسؤول هفته‌نامه‌ى عصر ارتباط در اين خصوص به خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا، گفت: روز چهارشنبه هنگام نهايى شدن هفته‌نامه‌، متنى از طرف اين افراد به دست ما رسيد، كه عده‌اى از اعضاى تحريريه اعلام كرده بودند، از اين لحظه اعتصاب كرده و كار را ادامه نمى‌دهند.

وى، ادامه داد: آن افراد در اين نامه، خواستار اصلاحات و تغييراتى از جمله سياستگذار بودن سردبير و تعيين ميزان حقوق و دستمزد و پاداش توسط وى و يا نداشتن ساعت كار مشخص بودند كه متاسفانه موارد مذكور به نوعى افزون‌خواهى بود.

وى، افزود: در نشريات خصوصى اين اتفاقات بديهى است، زيرا اين گونه نشريات هيچ حمايتى نشده و خودگردان هستند، لذا بايد خودشان تصميم گيرنده باشند و نگذارند تا تصميم‌گيرى‌ها به دست كارمندان آن‌ها بيفتد.

وى، يادآور شد: به اين جهت كه آن‌ها با اقدام غيرحرفه‌يى، تمام فايل‌ها و اسناد صفحه آرايى را با خود برده و اخبار داخل رايانه‌ها را نيز حذف كرده بودند و همچنين اين كه اين مورد را در رسانه‌ها مطرح كرده بودند از ورود آن‌ها به هفته‌نامه جلوگيرى شد. با تحريريه‌ى كارشكن كار نمى‌كنيم و به فكر گروه جديد هستيم.

وى، ادامه داد: بنا داريم تا روز شنبه با هم مذاكر‌اتى داشته باشيم، اما به طور حتم ديگر با شرايط قديم كار نكرده و قاعدتا طبق نظريات مدير مسؤول فعاليت خواهد شد.
وى، ادامه داد: در حال حاضر هفته‌نامه با وجود 5 نفر اعضاى تحريريه آماده شده و فردا منتشر خواهد شد.


همچنين ”ايمان بيك” سردبير هفته‌ى نامه‌ى عصر ارتباط كه جزو اعتصاب كنندگان است در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا، اظهار داشت: افرادى كه دست به اعتصاب زدند نيتشان اصلاح بوده و حسن نيست داشتند، متاسفانه على رغم اين كه تمام اين موارد طى ماه‌هاى گذشته گوشزد شده بود، عزمى در مديريت هفته نام ديده نشده و كار به جايى رسيد كه من به عنوان سردبير تصميم به استعفا گرفتم، اما ساير اعضا خواستند كه اين كار انجام نشود تا با يك فرصت مجدد، اين اعتصاب انجام شود.

وى، ياد آور شد: قصدمان اين نبود كه سردبير به عنوان تصميم گيرنده عمل كند، بلكه او نيز بايد طبق اختيارات خود تصميم بگيرد.

وى، در مورد طرح اين مقوله در رسانه‌ها، گفت: ما IT نويسان گروه كوچك و شناخته شده‌اى هستيم، به همين دليل اخبار خيلى زود در رسانه‌ها پخش مى‌شود و اين مساله نيز مانند ساير اتفاقات در رسانه‌ها مطرح شد و درست نبود كه اختفاى اطلاعات مى‌كرديم.

وى تصريح كرد: ما اعتصاب را حق خود مى‌دانيم و هرگز كار را ترك نكرده و محل هفته‌نامه را ترك نكرديم، بلكه چهارشنبه شب با رفتار غيرحرفه‌يى مديريت مواجه شده و پس از آن‌ مديريت، تحريريه را تعطيل كرد‌ و در ادامه‌ى اين برخوردها، روز پنج‌شنبه از ورود معترضين به داخل ساختمان جلوگيرى به عمل آمد.

وى، اذعان داشت: به عنوان اولين كسى كه وارد نشريه شده و جزو قديمى‌ترين افراد بودم با اين رفتار غيرحرفه‌يى مواجه شدم. همه‌ى ما به عصر ارتباط علاقه داريم و اين رفتار با كسانى كه شب و روز خود را براى پا گرفتن اين هفته‌نامه صرف كرده‌اند، مناسب نبود و آن‌ها را ناراحت و غمزده كرد.

وى با تاكيد بر آنكه يك‌سرى از اخبار روز قبل تحويل داده شده و بخشى از كارها قبلا انجام مى‌شد، گفت: بخش ديگرى از اخبار در دست افرادى بود كه روز پنج‌شنبه بايد تحويل مى‌دادند كه از ورود آن‌ها به هفته‌نامه جلوگيرى شد.

وى، با بيان اين كه در حال حاضر از اصل تحريريه تنها 2 نفر باقى مانده‌اند و باقى افراد اعتصاب كرده و اخراج شده‌اند، گفت: ساير تحريريه‌هاى موازى به كار خود ادامه مى‌دهند. ما منتظر هستيم تا روز شنبه حسن نيت خود را نشان داده و با مديريت مذاكره كنيم.
وى، با اشاره به شكل‌گيرى تحريريه‌هاى موازى در برخى از نشريات در طول سال‌هاى گذشته، آن را به عنوان يكى از معضلات اين حوزه معرفى كرد و گفت: اميدواريم اين روش ناپسند با توجه روزنامه نگاران رفع شود.

هم‌چنين در نامه‌ى اعتراض‌آميز اعتصاب كنندگان هفته‌نامه خطاب به مديرمسوول كه نسخه‌اى از آن در اختيار ايسنا قرار گرفته است، آمده است: «متاسفانه به‌رغم اعلام خطر و تاكيد بر وضعيت بحرانى هفته‌نامه، به دلايل متعدد از جمله بى‌توجهى به مسايل مديريتى، منتفى شدن سلسله مراتب، بى‌احترامى به مجموعه‌ى تحريريه و فنى و حاكم شدن روابط ناسالم مالى، عصر ارتباط به سرعت به راه سقوط مى‌رود و انسجام مجموعه، خلاقيت و اشتياق به ارايه‌ى كار بهتر به شدت با تهديد مواجه شده است، كه از جمله نشانه‌هاى آن مى‌توان از دست دادن تعدادى از قديمى‌ترين نيروها و احساس ناامنى شغلى پرسنل باقى‌مانده اشاره كرد كه خود منجر به تعدد شغلى آنان شده و طبعا به كيفيت كار آسيب وارد كرده است.»

در بخش ديگرى از اين نامه تاكيد شده است: «امضاكنندگان اين نامه كه حسن‌نيت و علاقه‌ى آنان به نشريه مبرهن است و دلسوزى آنان نيز كه كارمندان مجموعه هستند، عمدتا منتج به موقعيت بهتر نشريه و اعتلاى محتوايى و مالى آن خواهد شد، خواستار توجه به موارد مطروحه پيوست هستند و طبيعى است كه تا زمان تامين نشدن خواسته‌ها و رسيدن به يك تحريريه و فنى متشكل و واحد، از فعاليت خوددارى خواهند كرد.»

در پاسخ به نامه‌ى اعتراض كنندگان، مديرمسؤول هفته‌نامه‌ى عصر ارتباط در نمابرى كه در اختيار ايسنا قرار گرفته است، تاكيد مى‌كند: «ادعاى بر زمين گذاشته شدن قلم‌هاى تمامى اعضاى تحريريه عصرارتباط و دست كشيدن آن‌ها از كار، سخن واهى و گزافى است كه عدم حسن نيت تهيه‌كنندگان نامه‌ى مذكور را نشان مى‌دهد. در حال حاضر به استثناى تنى چند از اعضا كه در اقدامى غيرحرفه‌يى در آخرين ساعاتى كه نشريه‌ بايد تهيه و راهى چاپخانه مى‌شد، دست از كار كشيدند، ساير اعضاء به فعاليت مشغولند و به يارى خداوند، عصر ارتباط صبح شنبه در سراسر كشور توزيع خواهد شد.

به چه دليل بايد به افرادى كه با نوشتن نامه و امضاى آن رسما اعلام اعتصاب، امور و روند كار تحريريه را مختل و كليه‌ى فايل‌ها و اسناد صفحه آرايى را از بين برده‌اند، اجازه‌ى ورود به تحريريه را داد؟ تحريريه‌يى كه با زحمت فراوان تلاش دارد به وعده‌ى خود به مخاطب عمل كند و در حال توليد جبران كارهاى عقب انداخته شده بود.

مديرمسؤول هفته‌نامه‌اى كه خود روزنامه‌نگار و دانش آموخته‌ى علوم ارتباطات است و درد جماعت خبرنگار را مى‌داند، چه عملى در جهت تضعيف و يا تضييع حقوق قانونى افراد ياد شده انجام داده است.

آيا درخواست براى رعايت ساعت قانونى كار و قانونمند ساختن امور تحريريه‌، عملى خلاف شرع، عرف و قانون است؟

عصر ارتباط با مخاطبان خود عهده بسته كه تحت هر شرايطى به فعاليت خود ادامه دهد. از اين رو على‌رغم پيش بينى غير واقع بينانه‌ى افراد معترض، عصر ارتباط هر شنبه منتشر خواهد شد.»

با این اوضاع آخرش کار به تعطيلي ميکشه... :lol: Confusedhock:

مهمان

آقا این جوابیه رو کدوم صفحه نوشتن؟ ما که پیدا ننمودیم!
من هم پیدا نکردم .. فکر کنم چاپ نشده اما تو همون صفحه که قبلا اون !مطالب بود یه جورایی یه متن نوشتن که جای ببخشید!!میشه قبول کرد ت حدودی!!
[عکس : baris-gg.jpg]
من نفهمیدم منظورتون کدوم جوابیه هست !! :oops:
اگر منظور جوابیه خودمون هست که براشون فرستادیم ، من که چیزی پیدا نکردم.
اگر هم جوابیه های مدیر مسئول و سردبیر به هم هست که به من ربطی نداره! اول و آخرش تعطیل میشن! :mrgreen:
بله، چاپ نشده. چیزی هم که به معنای معذرت‌خواهی باشه که من ندیدم.
فقط یه تعداد ترجمه مقاله از businessweek تو صفحه‌های ۲۹ و ۳۱ هست با تبلیغات. راستی دقت کردین این عصر ارتباط چه گیری داده به businesswek! تو این شماره ۷ تا مقاله ازش ترجمه کرده. اون هفته هم یه چند تایی بود.
یه نکته‌ای رو هم بگم درباه تعطیل شدن این هفته‌نامه. درسته که کیفیت این نشریه نه از لحاظ محتوا و نه حتی از لحاظ کاغذ - که بشه توش سبزی خودن پیچید! - خوب نیست ولی حداقل یه عده دارن اونجا کار می‌کنن و نون می‌خورن. آرزوی تعطیلی نشریه‌ای رو داشتن یعنی آرزوی از کار بی‌کار شدن تعدادی آدم.
بابت اون حرف باید بگم که فقط یه شوخی بود.
راستی الان داشتم مقاله " گرایش آسیایی ها به لینوکس" تو صفحه 27 امروز عصر ارتباط رو می خوندم. یه نکته جالب پیدا کردم.:mrgreen:
تو ستون اول نوشته بود :
"هزینه سیستم هایی که از لینوکس استفاده می کنند 70 درصد از آنهایی که از ویندوز استفاده می کنند کمتر است."Confusedhock:
بعد تو جوابیه ای که برای ما نوشته بودن گفته بودن که هزینه لینوکس از ویندوز بیشتره!:lol:
اقایون ببخشید شاید من اشتباه دیدم....
اما یه چیزایی بودا
اقا نه من اشتباه ندیدم!!!
تو صفحه 31 نوشته.
با عنوان انتقاد خوانندگان از یک مطلب وپایینش هم عصر ارتباط جواب داده بود.
در تاریخ شنبه 23 خرداد 1383
محمد جان یه مرحله عقبی آقا! :lol:
اون قدیمی شده. ما جواب اون رو هم نوشتیم و براشون فرستادیم. منتظر چاپ دومی بودیم!
این هم لینک جوابیه دوم!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.technotux.com/html/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=876">http://www.technotux.com/html/modules.p ... le&sid=876</a><!-- m -->
اقا دمت ویژ..........
ببخشید اگه جواب جوابیه دوم رو پیدا کردم بهتون می گم.
من جوابیه دوم رو تو شماره جدید عصر ارتباط پیدا نکردم. عوضش این شماره هم پر بود از ترجمه مقاله‌های businessweek!
صفحات : 1 2 3