انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: امنیت سرویسهای آنلاین مایکروسافت
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
سلام.
با توجه به اینکه سرویسهای آنلاین تقریبا مقوله ای جدا از نرم افزار بوده و Open Source نمیباشند، عملکرد آنها نامشخص است.
آیا ممکن است شرکت هایی که سرویسهایی مانند پست الکترونیکی ارایه میدهند، از اطلاعات آن برای اهداف خاصی استفاده کنند؟
مثلا آیا ممکن است مایکروسافت از اطلاعات اکانتهای hotmail و outlook برای تشخیص و تعیین مکان استفاده کنندگان از نسخه های کپی ویندوز استفاده کند؟ Smile
پاسخی نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منظور من بطور کل این است که همانطور که در نرم افزارهای کد بسته ممکن است عملیاتی دور از چشم کاربر انجام شود، آیا احتمال دارد در سرویسهای آنلاین هم چنین چیزی رخ دهد؟ آیا نمونه ای سراغ دارید؟ مثلا مورد بالا که ذیکر شد.
نمیشه به درستی جوابی برای این مساله پیدا کرد .
برای مثال من از Thunderbird استفاده میکنم و روش بیام اکانت Hotmail , Outlook رو تنظیم کنم . اونوقت شرکت مایکروسافت از کجا میتونه تشخیص بده که من اصلا دارم از ویندوز استفاده میکنم یا لینوکس ؟ دوم اینکه فرض بر اینکه من ویندوزی باشم . چجوری می خواهد از روی ایمیل هایی که من بوسیله نرم افزار های Mail ارسال میکنم تشخیص بده که ویندوز من اصل هست یا نه ؟
مساله درهای پشتی (BackDoor) هست که مایکروسافت ممکنه در ویندوز کار بزاره. ضمنا فرض کنید از سیستم تحت وب استفاده بشه. نه از pop3.
ضمنا من هم فکر نمیکنم تا اینقدر شدید باشه. اما بد نیست نگاهی به کارهای شرکت مایکروسافت بیاندازیم:
1-مایکروسافت اولین بار سیستمی را در ایمیل بکار گرفت تا حتی اگر فرد از پروکسی برای ارسال ایمیل استفاده کند، آدرس Ip و در نتیجه موقعیت مکانی واقعی او تعیین شود. این کار با استفاده از Header پروتکل http که حاوی آدرس ip میباشد انجام میشود. البتنه این کار را ظاهرا برای آن انجام داد که بتواند مشخصات ارسال کنندگان ایمیلهای مشکل دار را به مراجع دولتی اعلام کند و خودش از زیر بار مسولیت مربوط به ایمیلها خارج شود.
2-مایکروسافت بنا بر گفته خودش، یک بار مشخصات تعدادی از استفاده کنندگان از ویندوزهای غیر قانونی را بدست آورده بود. این کار با استفاده از سیستم ارسال خطای ویندوز انجام شده بود. گزینه ای که در صورت وجود مشکل در یک برنامه، خطا را برای مایکروسافت ارسال میکند.