انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: آیا مایکروسافت نمیتواند با کپی ویندوز مبارزه کند یا نمیخواهد
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
شرکت مایکروسافت در حال حاضر بخش بزرگی از درآمدش از محل فروش سیستم عامل کد بسته ویندوز است. جدای از مباحث مربوط به اختلافات طرفداران متن باز و گنو و... هدف از این تاپیک این است که بگویم احتمالا مایکروسافت عمدا با کپی غیر مجاز ویندوز سخت گیرانه برخورد نمیکند تا با وابسته کردن مردم عادی و کاربران به آن، بازار را در سطح کلان از دست ندهد. همان دلیلی که انگلیسی ها سوخته *** را گرانتر از خودش میخریدند.

به نظر شما چگونه است که کپی غیر مجاز و گسترده ویندوز در کشوری مثل ایران ادامه دارد، و مایکروسافت هم آن را به خوبی میداند. اما بجای مسدود سازی خدماتش برای کشورهای ناقض کپی رایت، محصولات خود را فارسی سازی نیز میکند. همانطور که میدانید حتی فارسی ساز ویندوز 8، و آخرین نسخه های Office هم از بخش دانلود سایت مایکروسافت قابل دریافت است. به تازگی خدمات آنلاین مایکروسافت نیز فارسی شده است.

این یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت نرم افزارهای متن باز در سطح Desktop میباشد. تا زمانی که کاربران در ایران با قیمت واقعی محصولات کد بسته مواجه نشوند، موفقیتی برای نرم افزارهای متن باز نمیتوان متصور بود. من فکر میکنم حتی در خود امریکا هم نسخه های کپی شده محصولات مایکروسافت استفاده فراوان میشود، و فقط شرکتها هستند که مجبورند از قوانین کپی رایت تبعیت کنند.

به عنوان مثال اینجا را ببینید: http://www.tomshardware.com/news/windows...,7666.html
سلام مهندس،
به نظر من این رفتار مایکروسافت قدرت نرم افزارهای متن باز را می رسونه وگرنه دلیلی نداره مایکروسافت یه همچین حرکتی را انجام بده. یه مثال بزنم :
شرایط بازار خودرو الان ایران را تصور کن که چه اوضاعی داره حالا فکرکن شرکت BMV وارد ایران بشه و جدیدترین ماشین بدون آپشن را بده 30 میلیون به نظر شما مردم دیگه پژو پارس فول می خرند!؟ به نظر شما برخورد ایران خودرو و سایپا چیه؟ ارزون تر و با کیفیت تر می شن یا نه؟ به نظر من اگر بخواهند در بازار رقابت حرفی برای گفتن داشته باشند علاوه بر مشتری مداری واقعی باید کیفیت را هم چند برابر کنند.

یکی از دلایل مخالفت سایپا و ایران خودرو برای ورود سومین خودرو ساز همینه چون خودرو ساز سوم به احتمال بالا از داخل نیست و خارجی است. خارجی هم که برنامش معلومه.
دلیل جاده دادن مایکروسافت هم دقیقا همینه چون اگه به طرف بگه یک کامپیوتر معمولی با برنامه های کاربردی ساده برای تو سالی حداقل دو میلیون آب می خوره که دیگه دیگه. ما ایرانی ها هم که مفت باشه کوفت باشه و ... .
امیدوارم بتونی به نتیجه گیری برسی.
یا علی موفق باشی.
وقتی یکسری نرم افزار انحصاری و پر استفاده و بزرگ برای ویندوزه و برای لینوکس تولید نمیشه عملا استفاده از لینوکس و بازمتن در دسکتاپ با شکست مواجه میشود.
الان همین پست درخواست راهنمایی نصب dreamweaver روی لینوکس رو ببینید.
honest نویسنده :وقتی یکسری نرم افزار انحصاری و پر استفاده و بزرگ برای ویندوزه و برای لینوکس تولید نمیشه عملا استفاده از لینوکس و بازمتن در دسکتاپ با شکست مواجه میشود.
الان همین پست درخواست راهنمایی نصب dreamweaver روی لینوکس رو ببینید.

دوست عزیز برای شکست انحصار باید هزینه کنی در غیر اینصورت به جایی نمی رسی. یه عمره داری با ویندوز کار می کنی و کلی وقت گذاشتی تا با نصب، کار کردن و ... دیگ ازش آشنا بشی حالا انتظار داری با همون فرضیات بتونی تو لینوکس هم کار کنی مسام است که نمی تونی. لینوکس و ویندوز دو مقصد کاملا متفاوت هستند که برای رسیدن به آنها باید امکانات و تجهیزات متفاوتی داشته باشی برای کوهپیمایی ساده شما یک کوله پشتی بر می داری ولی برای اورست نوردی چطور؟
سختی صعود به اورست زیاد است. آیا امکانات و تجهیزات مناسب به همراه داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
لطفا مراحل و شرایط انجام این کارها و عملی کردن این برنامه ها و طرحها را شرح دهید.
honest نویسنده :لطفا مراحل و شرایط انجام این کارها و عملی کردن این برنامه ها و طرحها را شرح دهید.

مراحل و شرایط انجام کارها زیاد سخت نیست. دوباره برگردیم به کوهنوردی خودمون.
من اگر کوهنورد باشم می دانم چه وسایلی برای کوهنوردی لازم دارم یعنی یه سری وسایل مشترک هستند که شما همیشه به آنها نیاز دارید. یه سری وسایل هم هستند که شما در شرایط خاص به آنها نیاز دارید پس وسایل مشترک را بردارید و از حمل وسایل خاص اجتناب کنید. فهمیدن اینکه شما از سیستم چه انتظاری دارید بسیار مهم است یعنی من برنامه نویس هستم، طراح هستم، شبکه کار هستم و ... .

برای شروع نوع کاری را که می خواهید انجام دهید مشخص کنید سپس با فرضیاتی که دارید نوع توزیع خود را به کمک توانایی های هر توزیع توسط گوگل مشخص کنید و زیاد هم وسواس به خرج ندهید.
یک انجمن مناسب با توزیع خود پیدا کنید و قسمت عمومی انجمن را به دقت بخوانید چون بیشتر سئوالاتی که در ذهن شما است را پاسخ داده است.
ترجیحا توزیع را روی یک ماشین مجازی نصب کنید تا کم کم به محیط آشنا شوید و به یکباره از ویندوز به لینوکس کوچ نکنید چون سر درگم و دل زده می شوید.
به هیچ وجه عجله نکنید نا امید هم نشوید.
ادامه دارد....

یا علی موفق باشید.
دقیقا سیاست مایکروسافته من موافقم
خب این یک سیاسته. میگه نمیتونم فروش کنم ، ولی نفوذ که میتونم ! و از طرفی طوری میشه که هر چیزی که نقش سیستم عامل داره رو فروشنده سی دی یه «ویندوز» بچسبونه قبلش Smile مثلا امروز رفتم Hazard 10.6.6i رو بگیرم، فروشنده گفت ویندوز اپل؟ گفتم آره (چون حوصله کل کل نداشتم Big Grin ) و یک دیسک تحویلم داد و گفت نسخه جدیدشه ، اومدم خونه اول توی vmware player شروع به نصبش کردم، دیدم بله! ویندوز سون هست که تم مک روش نصبه! و از اون بدتر بعد نصبش روی سیستم اصلی بوت رو پروند :| .