انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: سرعت کم اینترنت در لینوکس
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
من یک سیستم عامل لینوکس اوبونتو 13.4 desktop دارم. سرعت اینترنتم هم ۲۵۶ است ولی وقتی از نوار بالایی روی آیکون اینترنت کلیک میکنم و connection information را انتخاب می کنم سرعتم ۱۰۰ است. حالا چه کار کنم؟
یا حضرت ویندوزا!

داداش اون چیزی که میبینی سرعت ارتباط رایانه ی شما با مودم هست که 100 Mb/s هست. اصلا هیچ ربطی (دقت کن هیچ ربطی) به سرعت اینرنت شما نداره
درضمن اینترنت شما سرعتش 256 Kb/s هست.

الان میتونم برم خودم رو بکشم!
TimmyTurner نویسنده :یا حضرت ویندوزا!

داداش اون چیزی که میبینی سرعت ارتباط رایانه ی شما با مودم هست که 100 Mb/s هست. اصلا هیچ ربطی (دقت کن هیچ ربطی) به سرعت اینرنت شما نداره
درضمن اینترنت شما سرعتش 256 Kb/s هست.

الان میتونم برم خودم رو بکشم!

Timmy عزیز،
نیازی به خودکشی نیست. اگر دوستی چیزی را نمی‌داند و سوال خود را مطرح می‌کند، فقط بایستی وی را راهنمایی کنیم نه این که سطح بالای دانش خود را به رُخ وی بکشیم.
سلام، من با اون دوستمون که میگه سرعت اینترنت توی لینوکس کمتره موافقم، مخصوصاً موقعی که آپدیت ها داره دانلود میشه سرعتش افتضاح میشه (با تجربه ای که با اوبونتو 12.04 دارم این رو میگم)
rayan7 نویسنده :سلام، من با اون دوستمون که میگه سرعت اینترنت توی لینوکس کمتره موافقم، مخصوصاً موقعی که آپدیت ها داره دانلود میشه سرعتش افتضاح میشه (با تجربه ای که با اوبونتو 12.04 دارم این رو میگم)

بستر های اینترنت در دنیا بر پایه ی GNU/Linux و GNU/BSD قرار داره. اگر قرار بود اینترنت رو با سیستم عامل مایکروسافت برپا کنن ترجیه می دادم تمام عمرم رو به جای استفاده از اینترنت، جاستین بیبر گوش بدم.

حالا شما مشکل داری؟ استفاده نکن. بیخود بهتون نزن به لینوکس.
اینقدر متعصبانه به مشکلات و انتقادات جواب ندین، چه دلیلی برای بهتون زدن به لینوکس وجود داره؟ موقع دریافت آپدیت ها واقعاً سرعت پائینه. با وجود اینکه از هیچ پروکسی یا هر چیز دیگه ای از این دست هم استفاده نمی کنم.
در ضمن با هر موضوع و وسیله و پدیده ای اگر مشکلی داریم باید اون مشکل رو برطرف کرد، اینکه ازش استفاده نکنی و بذاریش کنار که باید بری توی غار زندگی کنی ... .
میخای مشکلت حل بشه؟
چنتا راه جلوت هست:
۱. اگه روی اوبونتو هستی آدرس سرور هات رو تغییر بده. مثلا اگه از سرور های داخل ایران داری استفاده میکنی از سرور های آلمان یا امریکا استفاده کن
۲. اگه روی اوبونتو هستی از apt-fast استفاده کن تا سرعتت چند برابر بشه
۳. آی اس پی اینترنتت رو تغییر بده
apt-get با یک کانکشن از مخزن میگیره برای همین برای ما ایرانیا که هزار جور فیلتر تو مسیرمون هست کنده. میتونید از apt-fast استفاده کنید.