انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: نحوه ی شناسایی فایل ها در لینوکس؟
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
سلام
بالاخره من نفهمیدم توی لینوکس و یونیکس فایل ها extention دارند یا خیر؟
اگر ندارند پس چرا با rename کردن یکی از فایل ها و تغییر عیارت بعد از نقطه ی آن آیکن آن فایل عوض می شه و با یک نرم افزار دیگه باز می کنه؟
اگر کسی اطلاعی در این زمینه داره بگه..ممنون
شما درست می گید.برای خود لینوکس معنی نداره .ولی برای اون برنامه که می خواد ICON نشون بده معنی داره.شما دارید اون برنامه رو با لینوکس یکی می دونید.

مهمان

خب. بسیار خب، یکی مفهوم پسوند ها رو در لینوکس توضیح بده.
ضمنا یعنی چی که اون برنامه رو با لینوکس یکی میدونند آقای پهلوان زاده؟
سلام
منظور m_pahlevanzadeh از خود لینوکس سیستم فایله اگه اشتباه نکنم و درست هم میگه چون برای سیستم فایل لینوکس پسوند بی معنیه ولی برای چیزی مثل KDE پسوند اهمیت داره که اون هم فقط یه رابط گرافیکی یه. حساب این دو تا رو باید از هم جدا کرد.
یادم رفت بگم که لینوکس فایلها رو از روی محتوای اونها شناسایی می‌کنه. این چیزی رو که شما گفتین نفهمیدم. منظورتون از نقطه اینه که اون فایل مخفی بوده ؟
ممنون navidjoon.

مهمان

من متوجه نشدم!!!
خوب توی لینوکس خود سیستم عامل لینوکس بر اساس یه چیزی به نام MIME Type کهتوی خود فایل چند بایتی رو شامل می‌شه میاد و نوع فایل رو تشخیص می‌ده مثلا توی خط فرمان جلوی یه فایل بزنید file filename در حقیقت دستور file بهتون نوع فایل رو معرفی می‌کنه.
خوب حالا برنامه‌هایی مثل Konqueror یا ناتیلوس توی لینوکس برای ایجاد Thumbnail یا آیکون برای فایل‌ها با توجه به پسوند اون فایل‌ها اقدام می‌کنند.
اولی کلی در لینوکس هست اما دومی در برنامه‌ها به صورت مجزا ... تونستم منظور رو برسونم؟!

مهمان

Navid نویسنده :خوب توی لینوکس خود سیستم عامل لینوکس بر اساس یه چیزی به نام MIME Type کهتوی خود فایل چند بایتی رو شامل می‌شه میاد و نوع فایل رو تشخیص می‌ده مثلا توی خط فرمان جلوی یه فایل بزنید file filename در حقیقت دستور file بهتون نوع فایل رو معرفی می‌کنه.
خوب حالا برنامه‌هایی مثل Konqueror یا ناتیلوس توی لینوکس برای ایجاد Thumbnail یا آیکون برای فایل‌ها با توجه به پسوند اون فایل‌ها اقدام می‌کنند.
اولی کلی در لینوکس هست اما دومی در برنامه‌ها به صورت مجزا ... تونستم منظور رو برسونم؟!

نوید عزیز، اگه بگم نه هنوز متوجه نشدم؛ عصبانی میشی...؟ :oops:
یعنی شما می گید که این KDE است که پسوند برایش مهمه؟ اینو می دونم که شما برای اینکه ببینید که چه فایل هایی رو سیستم پشتیبانی می کنه باید file association ائنا رو بررسی کنی. ولی باز هم چیزی که اونجا مبنا قرا می گیره همین به اصطلاح پسوند ها هستند مثلا JPEG. رو search می کنی بهت می گه که چه با چه برنامه ای پشتیبانی می شن. خوب البته می گن این بر اساسMIME TYPE است.
اما من بالاخره نفهمیدم چیزی به اسم پسوند اگه وجود نداره پس چرا در اسم فایل باید یک همچین چیزی وجود داشته باشه؟ odt. یا gif. یا mp3. و.....
سلام
خب ، خیلی برنامه‌ها Multi platform هستن ، مثلا OO نسخه تحت Win هم داره و gif و mp3 هم به همچنین به همین خاطذ پسوند دارن که اگه از Lin به Win منتقل شدن مشکلی نباشه. Windows ه دیگه ، نباید ازش انتظار زیادی داشت :wink: