انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: ضبط صدا
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
سلام
مادربورد من Giga I845PE Pro که کارت صوتی onboard داره . کارت صوتی رو ویندوز با نام Realtek AC'97 Audio میشناسه .در لینوکس SuSE 9.2 با نام Giga-byte 82801EB/ER(ICH5/ICH5R) AC'97 Audio Controller اتوماتیک شناسایی می کنه .در KNOPPIX 3.7 هم UNKNOW می ده.

حالا؛ در suse 9.2 کارت صدا کار میکنه ولی هر کار کردم نتونستم با krecord صدایی رو از mic و یا از Line ، ضبط کنم. اصلا صدای میکروفن از اسپیکر شنیده نمیشد، پس از غیر فعال کردن گزینه Mic As Center/LFE در تنظیمات kmix صدای میکروفن از اسپیکر شنیده می شد اما باز هم نتونستم ضبط کنم ؛در حالی که میکروفن در تنظیمات kmix روشن بود و ورودی صدا ، mic ،انتخاب شده بود.

در KNOPPIX 3.7 هم ، درسته که تو اسم کارت صوتی ، UNKNOW ، نشون میداد ولی در پخش فایل اصلا مشکلی نداره و کارت صدا بخوبی کار می کنه.تنظیمات kmix را عین تنظیمات مال suse قرار دادم و خود فایل krecord مربوط به suse را از مسیر /mnt/hda12/opt/kde3/bin/ اجرا کردم و دیدم که بدون دردسر از mic صدا ضبط می کنه . ورودی Line هم همچنین.

نکته اینکه : در suse 9.2 اگر در هنگام اجرا شدن krecord ،اگر برنامه ای در حال پخش فایل صوتی و یا تصویری می بود ؛ krecord پیغام خطا می داد که : " کارت صوتی در روی سیستم فعال نیست و یا کونفیق نشده است" اما در KNOPPIX اصلا چنین چیزی نبود.

لطفا کمکم کنید تا بلکه بتونم با این
SuSE 9.2 ، صدا رو ضبط کنم