انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: روبوکاپ و لینوکس
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
صفحات : 1 2 3 4 5
در اینجا تمام سوالات مربوط به نصب سرور روبو کاپ قرار گیرد.
چشم!
منظورتون سروری هست که روبوکاپ روش اجرا می‌شه؟! مگه ربوکاپ اسم یه مسابقه نیست که بین روبات‌هاست؟! خوب این سرور روبوکاپ یعنی سروری که روبوکاپ روش هست حالا سرور سایتش هست یا روبوکاپ جدید راه افتاده که روی سرور هست و نیازی به روبات حقیقی نداره؟!
در پرسش پاسخ خواهش‌می‌کنم منظور دقیق رو بیان کنید.
با سلام .و با عرض معذرت از اینکه سوالم رو خوب مطرح نکردم.
جهت توضیح عرض کنم که در مسابقات روبوکاپ بخشی هست که بصورت مجازی انجام میشود، یعنی اینکه بجای ساخت روبات ما در یک محیط مجازی که این محیط توسط یک سری نرم افزار تحت لینوکس فراهم میشه «واین همون به اصطلاح سرور روبوکاپ هست».
با نصب چند نرم افزار یک محیط مجازی و استاندارد ایجاد میشه وتعدادی بازیکن در اختیار ما قرار میگیرند وما باید با کد نویسی برای این بازیکنان ،مغز اونها رو بوجود بیاوریم.
ومانند بازی شطرنج حریف مجازی رو شکست بدیم.!
این سبک مسابقه رو بهش میگن «simolation» یا همون شبیه سازی .
بازهم لازم به تذکر هست که خیلی از همین بچه های ایرانی در این بخش مقامهای جهانی عالی آوردن
حالا شد ;-)
از توضیحتون ممنون. بد نیست در این مورد یه مقاله‌ای بنویسید و منتشر کنید تا علاقه‌مندان درباره‌ی سیستم‌های لینوکس Embeded و ... هم اطلاعاتی داشته باشند.
چه خوب!‌من خيلي این مباحث رو دوست دارم و تا جايي که امکانش باشه پیگيري میکنمSmile
کارگزار مسابقات شبيه سازي فوتبال:
«این همون سرور روبوکاپ هستش و از این به بعد از معادل فارسی اون استفاده میکنم»

كارگزار فوتبال يا SoccerServer سيستمي است كه مأمور هاي خودكار را كه برنامه‎هاي آنها به زبانهاي مختلفي نوشته شده است را قادر مي‎سازد كه در مقابل يكديگر يك بازي فوتبال را انجام دهند.

مسابقه به صورت كاربر-كارگزار برگزار مي‎شود، به اين‎ صورتكه يك كارگزار (كارگزار فوتبال) يك زمين بازي فوتبال را به صورت مجازي فراهم مي‎آورد و حركتهاي بازيكنان و توپ را در آن شبيه‎سازي مي‎كند. هر كاربرحركت يك بازيكن را كنترل مي‎كند. ارتباط مابين كارگزار و هر كاربر از طريق پروتكل UDP/IP انجام مي‎شود. بنابراين كاربران مي‎توانند از هر سيستم برنامه‎نويسي كه امكانات UDP/IP را دارد، استفاده كنند.


كارگزار فوتبال شامل دو برنامه مي‎باشد: كارگزار و SoccerMonitor. كارگزار فوتبال يك برنامه كارگزار است كه حركتهاي توپ و بازيكنان را شبيه‎سازي مي‎كند و با كاربرها ارتباط برقرار مي‎كند و يك بازي فوتبال را مطابق مجموعه قوانين خاصي كه برايش مشخص شده، كنترل مي‎كند. SoccerMonitor برنامه‎اي است كه زمين بازي فوتبال را كه به صورت مجازي توسط كارگزار فوتبال فراهم آمده است را بر روي مانيتور نمايش مي‎دهد. چندين برنامه SoccerMonitor مي‎توانند كه به يك برنامه كارگزار فوتبال متصل شوند. بنابراين اين امكان را داريم كه يك بازي را بر روي چندين صفحة نمايش، نمايش دهيم.


يك كاربر با استفاده از يك درگاه UDP به كارگزار فوتبال متصل مي‎شود. با استفاده از اين درگاه، كاربر فرمانهايي را جهت كنترل بازيكن به كارگزار مي‎فرستد و اطلاعاتي را از حس‎گر هاي بازيكن دريافت مي‎كند. به عبارت ديگر، يك برنامه كاربر مغز بازيكن را تشكيل مي‎دهد.


هر كاربر فقط مي‎تواند يك بازيكن را كنترل كند. بنابراين يك تيم به تعداد بازيكنانش كاربر دارد. ارتباط مابين كاربرها نيز بايستي كه از طريق كارگزار فوتبال و با استفاده از قراردادهاي hear و say انجام شود. يكي از اهداف كارگزار فوتبال، ارزيابي سيستمهاي MultiAgent يا چندمأموره مي‎باشد و طبيعي است كه ارتباط مابين مأمورين، مي‎تواند به عنوان معياري براي ارزيابي مورد استفاده قرار بگيرد.
بد نیست بدونید قدرت اصلی لینوکس فقط در شبیه سازی نیست!
قدرت اصلی اون در سیستم عامل کوچک MiniOS هستش که شما با توجه به نیازهای
سخت افزارتون یه لینوکس رو تعبیه میکنید.دو مثال میزنم:
1- در بوردهای DSP که واسه کنترل دیجیتالی وسایل استفاده میشه،میتونم بگم حدود 90%
از همین Linux Embedded استفاده میکنن.
2- حالا اینو داشته باشید: مریخ نوردای Spirit و Opportunity که الآن اونجا هستن بر اساس
لینوکس "دبیان"کار میکنن!!!! البته خوب دبیان کامل نیست دبیان بهبود یافته واسه کار خودشونه...Smile
3- لینوکس به شدت جاشو تو صنعت داره وا میکنه....باورتون نمیشه اگه بگم یکی از فاکتورهای اصلی پیوستن به شرکتهای صنعتی و تحقیقاتی در صنعت برق تو دنیا تسلط مهندسین به لینوکسه!!!
سرور را می‌تونید از <!-- m --><a class="postlink" href="http://sserver.sourceforge.net">http://sserver.sourceforge.net</a><!-- m --> دریافت کنید! مستندات هم همینطور.
با سلام .
از این که مرحمت میکنید و این مبحث رو پیگیری میکنید متشکرم.
خوب من هم در لینوکس و هم در روبوکاپ تازه کارم و از شما که در لینوکس و کد نویسی تجربه‌ای دارید درخواست کمک و راهنمایی دارم که همه اونهارو اینجا مطرح میکنم .
امیدوارم که کمکم کنید.


امیدوارم شما هم در این راه من رو کمک کنید،یکی از سوالاتم رو نیز اینجا مطرح کردم کمکم کنید.
با سلام و تشکر از شما عزیزان .
از راهنمایی‌های شما صمیمانه سپاسگذارم.همونطور که در بالا گفتم من این «سرور»رو دانلود کردم منتهی بصورت سورس کدهای زبان سی هست.
وحالا برای نصب اون روی سیستم مشکل دارم البته سوال روبصورت دقیقتر در انجمنی که لینکش در بالا هست مطرح کردم و حالا منتظر کمک شما عزیزان هستم.
امیدوارم جمعه لینوکسی خوبی داشته باشین.!
باسلام.
زمينه تحقيقاتی طراحی و ساخت روباتهای هوشمند متحرك يكی از تكنولوژی های روز و مطرح دنياست كه بسياری از شركتها و دانشگاههای معتبركشورهای پيشرفته صنعتی مشغول تحقيقات در اين زمينه هستند از اونجایی كه بازی فوتبال برای بسياری از مردم جذابيت داره و محيط مسابقات فوتبال هم به گونه ای هست كه شرايط بازی به صورت دائم و پويا در حال تغيير می باشد، بنابراين محيط مسابقات فوتبال به عنوان يك محيط مناسب برای انجام تحقيقات در زمينه روباتهای هوشمند انتخاب شد. روباتهای فوتباليست ، روباتهای هوشمندی هستند كه می تونند از طريق برنامه هوشمندی كه به اونها داده می شه ، به طور خودكار در زمين مسابقه ،فوتبال بازی كنند. به طور دقیقتر اين روباتها از راه دور كنترل نمی شوند و خود روباتها هستند كه بدون دخالت انسان با هم فوتبال بازی مي كنند.
برای اینكه بستری فراهم بیادكه محققينی كه در اين زمينه تحقيق مي كنند ، بتونند نتايج حاصل از تحقيقات خود را عرضه كنند، همه ساله در يكی از كشورهای جهان ، مسابقاتی بين تيمهای گوناگون از مؤسسات گوناگون به نام RoboCup برگزار می شه. منظور از كلمه RoboCup جام جهانی روباتهاست .

اولين دوره اين مسابقات در سال 1997در شهر ناگويا ژاپن برگزار شد. مسئول برگزاری اين مسابقات نيز، فدراسيونی به نام فدراسيون روبوكاپ است كه اعضای آن را محققين فعال در اين زمينه ، تشكيل می دن. شعار فدراسيون روبوكاپ عبارت است از اينكه ما در سال ميلادی 2050 قادر به ساخت روباتهايی خواهيم بود كه توانايی بازی در مقابل قهرمان جام جهانی آن سال را دارد و حتی آن تيم را شكست می دهد. مسابقات روبوكاپ از چندين ليگ مختلف تشكيل شده است . اين ليگها عبارتند از : روباتهای فوتباليست اندازه متوسط و اندازه كوچك ،« شبيه ساری فوتبال» ، روباتهای امدادگر،و همچنين روباتهای انسان نما.

در اينجا اين نكته را ذكر می كنم كه هدف از اين مسابقات ، صرفا برگزاری بازی فوتبال بين يك گروه از روباتها نیست بلكه هدف استفاده از ويژگيهای خاص روباتها برای پياده سازی روشها و پژوهشهای انجام شده در زمينه روباتيك و هوش مصنوعي می باشد. ادامه تحقيقات در اين زمينه می تواند منجر به ساخت روباتهای انسان نمايی گردد كه مي تواند از عهده انجام بسياری از كارهايی كه برای انسان خطرناك است ، برآيد. در اين راستا می توان از اكتشاف در معادن خطرناك ، عمليات نجات در آتش سوزی ها ، زلزله و يا حتی عمليات جنگی را نام برد. بنابر گزارش رسمی سازمان ملل كشور ايران در زمره يكی از جوانترين كشورهای جهان قرار داره . ميزان رشد شگرف فن آوری ارتباطات و اطلاعات در دو دهه اخير بر كسی پوشيده نيست .تا اونجایی که کن میدونم كشور هند در آمدی معادل 65% درآمد نفتی ايران رو از طريق صادرات نرم افزار بدست میاره و استراتژی دهه آ‎ينده اين كشور در جهت توسعه سهم بازار خود در صنعت هفت برابر هست كه متاسفانه در كتب درسی و مواد درسی آموزش وپرورش در خصوص توليد نرم افزار و مبانی اون به صورت جدی اهميت داده نشده .

خوب حالا از شما بچه‌های با حال تکنوتاکس که کم کم خودم هو دارم عضوش میشم خواهش میکنم در این راه به این حقیر کمک کنید،و از تجربیات خودتون تحت لینوکس ما رو محروم نکنید در کد نویسی کمکم کنید و همچنین در نصب برنامه ها ،از همتون منونم
hasannoori نویسنده :با سلام .
از این که مرحمت میکنید و این مبحث رو پیگیری میکنید متشکرم.
خوب من هم در لینوکس و هم در روبوکاپ تازه کارم و از شما که در لینوکس و کد نویسی تجربه‌ای دارید درخواست کمک و راهنمایی دارم که همه اونهارو اینجا مطرح میکنم .
امیدوارم که کمکم کنید.
در ضمن برای اینکه فقط یه کمی ذهن شما رو به سمت این مسله تحریک کنم باید بگم که روبوکاپ چه محاسنی داره:
خوب اگر ما بتونیم یک مقام بدرد بخور کسب کنیم :
۱از خدمت سربازی معاف میشیم<خیلی عالی نه>
۲از ابتدای ورود به دانشگاه تا مقطع دکتری بدون کنکور پذیرفته میشیم.
۳امکان بورس در دانشگاههای معتبر داخل و خارج از کشور هم وجود داره
امیدوارم شما هم در این راه قدم بگذارید و من رو کمک کنید،و تنها باجوابهای چشم و چه خوب تموم نکنید،یکی از سوالاتم رو نیز اینجا مطرح کردم کمکم کنید.
اول اینکه لینکها رو به یک کلمه یا عبارت نسبت بدید و بطور کامل تو ویرایشگر کپی نکنید. چون اگه لینکها بلند باشن - همونطور که تو نوشته‌ای که من ویرایش و نقل کردم بود - عرض صفحه زیاد میشه و ممکنه از عرض نمایشگر بیشتر بشه و نوشته‌ها بطور کامل خوانا نباشن.
ممنون
دوم اینکه گمون نکنم غیر از کسانی که تجربه مستقیم در زمینه روبوکاپ داشتن کسی بتونه یا مایل باشه به شما کمکی کنه. مگر اینکه مشکلاتتون را به قسمتهای کوچک تقسیم کنید و در مباحث مناسب مطرح کنید تا بتونید جواب بگیرید. مثل همون کاری که درباره کامپایل و نصب برنامه کردید.
باز هم ممنونم.
با سلام
از تذکرتون ممنونم ،امیدوارم بیادبی این حقیر رو ببخشید.و منو تنها نگذارید
خب من یه کمی تند رفتم و انتظارات زیادی داشتم .چشم من سعی میکنم سوالاتم رو بهتر و منطقی‌تر مطرح کنم که قابل پاسخگویی باشه.
ونیز عرض کنم که من از شما توقع زیادی ندارم چون در دانشگاه اساتیدی هستن که کمکم میکنن و مسایل فنی رو از طریق اونا حل میکنم .
هدفم از ایجاد این عنوان این بوده که
۱چون عناوین مختلف توی انجمن کمی دچار بهم ریخته گی هست و یا شاید من خوب بلد نیستم دنبال مطلبم بگردم در هر حال باید عناوین رو یه سامونی بهش بدین.
۲خواستم اینجا منبعی منسجم و کامل برای کسانی باشه که مثل این حقیر جهت کار روباتیک به لینوکس و جامعه متن باز رو آوردن که «البته برای من جای بسی خوشحالی داره».

حالا از شما خواهش دارم تجربیاتی که در لینوکس خصوصا کد نویسی در محیط اون رو داری از این حقیر دریغ نفرمایید.
مطالبی رو هم که در بالا گفتم صرفا جهت آگاهی دوستان و نیز ایجاد پیشزمینه و آگاهی در اونا بوده.
بابا ناسلامتی شما هم بخشی از جامعه متن باز هستین امثال ما رو هم تحمل کنید.
باتشکر فراوان.
او من که این همه حرف میزنم چطور شد که یدفه شدم کاربر کم حرف؟!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟
سلام

روبوکاپ جنبه نرم افزاری شبیه سازی اعمال روباتها روی کامپیوتر است . همون طوری که دوستمون hasannoori گفتند محیط مجازی و شبیه سازی است . ربطی به سخت افزار ندارد . اما روباتیک همون جنبه ی سخت افزاری این مسئله است که اگر بنابر این باشه که سیستم تعبیه شده ای داشته باشه در حیطه اون قرار میگیره .
اما اگر محیط این سرور را دیده باشید در دید اول به نظر میرسه که یک بازی فوتبال در حال اجرا است . و شما برنامه ریز مغز بازیگران تیمتون هستید .
این بازی ( همون محیط اجرا ) میتونه دو بعدی یا سه بعدی باشه . دقیقا شبیه به اونچه در بازیهای فوتبال معروف دیده شده است .
سرور سه بعدی این مسابقات در حال معمول ۱۰۰٪ cpu utilization داشت . و خلاصه حسابی از سیستم کار می کشید .
تیم دانشگاه ما پارسال به مسابقات ژاپن راه پیدا کرد فکر کنم دهم شدند .اون طور که من دیدم ، کار این گونه تیم ها فقط برنامه نویسی در محیط kdevelop بود وبس و متاسفانه ربطی به لینوکس نداشت و اعضای تیم هم در حد احتیاجشون به لینوکس باهاش آشنا بودند . بچه ها میگفتند در دوره های چند سال قبل سرور روی ویندوز بوده و چون در چند مورد crash داشته به لینوکس منتقلش کرده اند .
برای حل مشکل دوستمون با اعضای تیم دانشگاه صحبت میکنم که همکاری کنند .
hasannoori نویسنده :بابا ناسلامتی شما هم بخشی از جامعه متن باز هستین امثال ما رو هم تحمل کنید.
سلام
مسئله اینطور نیست که شما برداشت کردید. ماها همه اینجا برای کمک به هم جمع شدیم. منظور بهنام این بود که درست پرسیدن سوال + در جای مناسب پرسیدن سوال نتیجه‌ی بهتری برای شما و دیگران خواهد داشت.
hasannoori نویسنده :او من که این همه حرف میزنم چطور شد که یدفه شدم کاربر کم حرف؟
اون عبارت که میبینی سیستم امتیازدهی خودکار سایت هستش که بر اساس تعداد پست‌های شما یه عنوانی رو به شما نسبت میده. بیشتر یه چیز فانتزی هست.
با سلام و تشکر از همه شما
.hamidnassiby, از تو هم خیلی ممنونم امیدارم بیشتر زیارتتون کنم!!!!!
خوب بهتره بجای اینکه من حاشیه برم و بیخود منابع سیستم رو هدر بدم میرم سر اصل مطلب:
باید خدمتتون عرض کنم که برای کار شبیه سازی یه سری مقدمات لازمه که اولین اونها نصب کارگزار یا همون سرورهست.
خوب من هم در اینجا به مشکل برخوردم!
و اون مقاله مفید رو هم مطالعه کردم ولی نتیجه‌ای نگرفتم.
حالا یه آدم باتجربه هست که بگه این سرور رو چه طوری میشه نصبش کرد؟
مشکل تو کمپایل دارید یا توی اجرا؟
Daemon نیست یه برنامه کنسولی هست که هر بار اجرا می‌شه
بعد بازیکن‌ها یا مانیتور به اون وصل می‌شوند. یه فایل config هم داره که می‌گه نشونی سرور و پورت سرور چیه و تنظیمات چیه و ...
صفحات : 1 2 3 4 5