انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: access point چیست ؟
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
با سلام
می خواستم در مورد access point کمی اطلاعات در اختیارم بگذارید ( کامل باشه )
باتشکر
سلام
Access Point در Wireless topology کاره HUB رو می‌کنه در Wired Topologiesها. البته برای توضیح کامل کارهای یه AC شاید یه مقاله‌ی ۷۰-۸۰ صفحه‌ای باید بخونید.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.webopedia.com/TERM/A/AP.html">http://www.webopedia.com/TERM/A/AP.html</a><!-- m -->
یا شاید توی wikipedia بشه یه مقاله‌ی عمومی پیدا کرد.
راستی این هم مقالّی جالب و خیلی کاملی هست از اریک ریموند:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/Linksys-Blue-Box-Router-HOWTO">http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/H ... uter-HOWTO</a><!-- m -->
بیشتر برای wierd و wierless بکار میره و برای تقویت طول ارسالی دیتا بکار میره یعنی دیتا رو بشه تا فاصله بیشتری ارسال کرد!!!!

مهمان

Amir_net نویسنده :بیشتر برای wierd و wierless بکار میره و برای تقویت طول ارسالی دیتا بکار میره یعنی دیتا رو بشه تا فاصله بیشتری ارسال کرد!!!!

دوستانی که اطلاعات کاملی ندارند مجبور نیستند جواب بدن !
Amir_net نویسنده :بیشتر برای wierd و wierless بکار میره و برای تقویت طول ارسالی دیتا بکار میره یعنی دیتا رو بشه تا فاصله بیشتری ارسال کرد!!!!

سلام
AP یکی از اجزای شبکه‌های Wireless هست و می‌ةونه به عنوان رRouter یا Bridge استفاده بشه، یعنی هم می‌تونه سوئیچ باشه بین سیستم‌های بی‌سیم مختلف و هم می‌تونه Bridge باشه برای ارتباط بین Wireless و شبکه‌های کابلی.
البته توی نسخه‌های جدیدش یعنی دیوایس‌های جدید می‌تونند امواج رادیویی رو هم تقویت کنند مثل WRT54GS که محصوصل معروف LinkSys هست و یه جورایی de facto شده، این S آخرش یعنی Speed Booster داره!
(خیلی شرمندم که نمی‌شه بیشتر توضیح داد چون سرم شلوغه و داره صبح می‌شه)
با تشکر از شما
Wired Topologies دیگه چیه ؟؟؟
والا این که بگیم توپولوژی هست؟ شاید اشتباهه.
اما منطور همون شبکه‌هایی هستند که Media توی اون‌ها کابل هست مثل کابل مسی یا کابل فیبر نوری.

مهمان

نقل قول :دوستانی که اطلاعات کاملی ندارند مجبور نیستند جواب بدن !
بهتره شما بری تحقیق کنی بعدا حرف بزنی
اکسس پوینت همونطور که دوستمون گفتن برای برقراری ارتباط میان دو شبکه یا بیشتر ار آن استفاده میشه و همینطور برای برقراری ارتباط با یک شبکه wier یا بیشتر از یک شبکه با شبکه های بیسیم!!!
عکسها رو هم نگاه کن!
[عکس : ap2.jpg]
[عکس : ap1.jpg]

مهمان

توپولوژی هم بخوام به زبان ساده تر بگم
میشه به نوع بستن یک شبکه یا نوع ترکیب کامپیوتر ها بوسیله مدیا ها رو میگن!!
مثلا تو شبکه های کوچیک بیشتر از توپولوژی استار استفاده میشه که با یک هاب و یک سیم ترجیحا cat5e استفاده می کنن و هرسیستم یک کارت شبکه داره!!
یا مثلا توپولوژی های دیگری مثل مش یا باس و... هستن

امیر