انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: مشکل gpg
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
دوستان سلام
من از کوبونتو 6.10 استفاده میکنم . برای خودم یک Repository روی یک CD (مانند CD های دبیان) درست کردم . مشکل اینجاست که فقط ایراد از gpg میگیره . چجوری این مشکل رو حل کنم.
هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم :wink:
با چه دستوری و ابزاهایی اون Repository روی CD رو ایجاد کردی؟
عملا مشکلی نداره و کار می‌کنه، فقط در هر بار نصب باید دوبار Yes رو بزنی یه بار برای تایید نصب یه بار برای تایید نصب بدون چک کردن امضا.
راه سادش اینه که یه GPG Key درست کنی و ایندکس ساخته شده رو باهاش امضا کنی. در نهایت با دستور apt-key add GPG_KEY اون رو به apt اضافه کنی.
( اگر با gpg کار نکردید: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.gnuiran.org/gpg">http://www.gnuiran.org/gpg</a><!-- m --> )

اگر از ابزاری مثل AptMove استفاده کردید، این راه می‌تونه مشکل رو حل کنه.
[ltr]
gpg --key-gen
gpg -bao dists/breezy/Release.gpg dists/breezy/Release
[/ltr]

خوب حالا:
gpg --export 123455 >public.gpg
که 12345678 آی‌دی اون GPG-Key هست که بالا استفاده کردید، یا مثلا آدرس ایمیلی که برای اون GPG Key دادید.
حالا public.gpg رو هم کپی کنید روی سی‌دی و به کاربرا بگید apt-key add public.gpg رو بزنند.
باید حل بشه.
نوید جان من یک دایرکتوری درست کردم بعد Package های deb رو کپی کردم اونجا سپس با dpkg-scanpackages یک Packages.gz ساختم و در آخر اون دایرکتوری رو به فایل ISO تبدیل کردم و رایت کردم روی CD.
حالا این کار من کمی یا کاستی یا کلا نقصی داره ؟
حالا چه جوری مشکل gpg را حل کنم؟
سلام
آره! یعنی کمی‌ها و کاستی‌های بسیاری داره! این یه Repository استاندارد برای استفاده به صورت apt-cdrom add یا ftp یا http نیست، برای همین نمی‌تونی به راحتی gpg رو بهش اضافه کنی.
این روش برای استفاده به صورت Local هست و مسلما اگر شما به صورت Local هستید پس به بسته‌های خودتون مطمئن هستید و نیازی به gpg ندارید.
اما برای ایجاد یه Repository کامل و استاندارد دبیانی باید از ابزاهایی مثل apt-move استفاده کنید. اگر اوبونتو استفاده می‌کنید توی wiki یا forum اوبونتو یه جستجو بکنید به راحتی پیدا می‌کنید. باز هم پیدا نکردید بگید آدرس بهتری بدم.