انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: مجازی سازی
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح

مهمان

سلام

آیا درایورهای کارتهای گرافیکی در سیستم عامل مهمان نصب می شوند (برای پشتیبانی از شتابدهنده سه بعدی) یا یک سؤال کلی تر، سیستم عامل guest در مجموع چه قابلیتهایی رو نمی تونه ساپورت کنه؟
ممنون
کارت گرافیک مهمولا vesa است که خیلی از قابلیت های nv و ATI را ندارد

در راه لینوکس موفق باشید
فریدی

مهمان

ممنون
کسی می دونه سیسم عاملی که به صورت مهمان نصب می شه کلا چه محدودیتهایی داره؟
این بستگی داره به نرم افزار شبیه سازی که ازش استفاده میکنیم.
چ.ن این ششبیه سازه که کلاْ ک سیستم سخت افزاری جدید رو شبیه سازی میکنه و فقط اونها رو به سخت افزارهای شما مسیر دهی میکنه.

این یعنی خیلی از مشخصات سخت افزاری سیستم مجازی که سیستم عامل مهمان روش نصبه با مشخصات سخت افزاری سیستم شما فرق میکنه.مثلا مقدار حافظه اصلی-کارت گرافیک-کارت شبکه-کارت صدا و...

امبدوارم مفهوم گفته باشم.

مهمان

مثلا اگر از لینوکس به عنوان سیستم عامل میزبان استفاده شود و ویندوز به عنوان مهمان حالا این ویندوز چه فرقی با ویندوز که به صورت معمول نصب می شود دارد؟با فرض اینکه بهترین برنامه مجازی سازی رایگان استفاده شود.
در ضمن مطالبی هم در مورد افزوده شدن قابلیت مجازی سازی بهcpu های جدید دیده ام اگر از این cpuها استفاده شود چه فرقی می کند.

مهمان

:?: :?: :?:
سلام

تمام پرسش‌هایی که اینجا پرسیدید نسبی هستند، یعنی نسبت به برنامه و روشی که برای مجازی‌سازی و شبیه سازی استفاده می‌شوند متفاوت خواهند بود.

ممکنه یه برنامه روی ویندوز نصب بشه و لینوکس رو روش بریزید و انگار روی سیستم خودتونه،‌ممکنه مخالف این باشه. این به برنامه‌ای که استفاده می‌کید بستگی داره.

اما Virtualization در CPUها، در حقیقت این پردازنده‌ها خودشون یکسری روند و فرآیند رو از پیش برای کار مجازی سازی آماده کردند، البته برنامه‌ی شما هم باید از این پردازنده‌ّا پشتیبانی کنه. مثلا اگر VirtualBox رو روی یکی از این پردازنده‌ها استفاده کنید یا روی پسردازنده‌ی معمولی هیچ تغییری نخواهد کرد.
اما مثلا KVM رو اگر روی یکی از این پردازنده‌ها استفاده کنید همون سرعت و قدرت سیستم اصلی رو به ماشین مجازی می‌ده.

مهمان

ممنون
دیگه داشتم خودم رو دار می زدم که گفتم قبل از مرگ TECHNOTUX را ببینم و بمیرم بهتر است یا جواب این سؤال را ندانم و حالا که دیدم هنوز افرادی پیدا می شوند که بدون هیچ چشم داشتی به دیگران کمک می کنند به زندگی امیدوار شدم و فعلا از حلق آویز کردن خودم منصرف شدم.
کاری که من می خوام بکنم اینه که لینوکس را به عنوان سیستم عامل اصلی نصب کنم و یک ویندوز هم برای مواقع ضروری به صورت مجازی.حالا این ویندوز چه محدودیتهایی داره آیا مثلا بازیها یی که از directx استفاده می کنند درست اجرا می شوند یا نه.این سؤال را به این دلیل می پرسم که فکر میکنم جایی خوندم که درایورهای سخت افزارها در سیستم عامل مجازی قابل استفاده نیستند(یا شاید در گذشته اینطور بوده و حالا علم پیشرفت کرده و این کار شدنیه). اگر کسی اطلاعاتی در این مورد داره لطفا راهنمایی کنه.
سلام
کارت گرافیک یادم نیست، اما توی مثلا VMware هر چی که توی لینوکست بشناسه این هم می‌شناسه. مثلا کارت شبکه یا کارت گرافیک یا کارت صوتی که لینوکس شناخته VMWare هم می‌شناسه و ویندوزی که توی VMware نصب شده هم باهاش کار می‌کنه.
من پیشنهاد می‌کنم اگر خیلی به بالا بودن لینوکس یعنی Uptime حساسیت ندارید و می‌تونید سیستم رو reboot کنید این دو توزیع رو در کنار هم نصب کنید. چون پردازش مجازی حتی با VMware که خیلی نزدیک به CPU سیستم هست باز هم پایینه. Qemu حتی با Kqemu بسیار کنده و عذاب آور. روی Xen و KVM و ... هم که اصا ویندوز نصب نمی‌شه. VB رو هم نصب نکردم.

مهمان

ممنون حالا یه چیزایی فهمیدم فکر کنم تقصیر خودم بود که از اول درست سؤال را مطرح نکردم