انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: آگهی استخدام مرتبط با لینوکس
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
سلام

اول این آگهی رو به نقل از "هفته نامه عصر ارتباط" ببینید و البته اگر حوصله داشتید به تفاسیر بعد از اون هم توجه کنید.(قسمتهایی که با ... مشخص شده اند به دلیل عدم ارتباط با لینوکس حذف شده اند :wink: یعنی رشته هایی که یا به کامپیوتر ربط نداشتند یا اگر داشتند به لینوکس ربط نداشتند)

"دعوت به همکاری،بانک سامان
بانک سامان در نظر دارد نیروی انسانی مورد نیاز خود را برای تهران وشهرستانهای دارای شعب بانک سامان در مشاغل تخصصی از بین فارغ التحصیلان در مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و لیسانس از دانشگاههای دولتی که علاوه بر احراز شرایط ذیل و توانمندیهای لازم در خصوص فن آوری صنعت بانکداری الکترونیکی برخوردارند،از طریق آزمون و مصاحبه تامین نماید.

مدارک لازم

1- ...

2- مدرک تحصیلی لیسانس در رشته های ... ، مهندسی کامپیوتر (نرم افزار و سخت افزار)
2-1 حداکثر سن 25 سال تمام
2-2 حداقل معدل 15
2-3 آشنایی به Database ، Oracle i، Linux OS(برای دارندگان مدرک تحصیلی رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار)


...

از داوطلبان واجد شرایط تقاضا می شود شرح جامعی از مشخصات فردی،سوابق تحصیلی و تجربی خود را به همراه یک قطعه عکس جدید و تصاویر آخرین مدرک تحصیلی،شناسنامه و کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم(آقایان) با درج آدرس دقیق محل سکونت و شماره تلفن حداکثر تا تاریخ 1385/11/15 از طریق پست الکترونیکی بانک سامان <!-- e --><a href="mailto:[email protected]">[email protected]</a><!-- e --> و یا نشانی ... ارسال نمایید."

پی نوشت و تفاسیر مربوطه :

1- دلیل اینکه این مطلب رو نوشتم این بود که فکر می کنم به هر حال افرادی که لینوکس یاد می گیرند باید یه جایی از تخصص خودشون استفاده کنند و درآمدی داشته باشند و بعد در کنار اون اگر توانستند به دنیای اوپن سورس هم به نوعی خدمت کنند. از طرفی خوشحال می شوم اگر بتوانم به دوستانی که در این سایت با اونها آشنا شدم به هر شکل ممکن کمک کنم چون واقعا به اونها مدیون هستم و امیدوارم اگر علاقه مند بودند و شرایط لازم رو داشتند بتوانند در این آشفته بازار ،شغلی پیدا کنند.
2- در متن آگهی ملاحظه می کنید که تاکید شده فقط فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی می توانند مدارک خود را ارسال کنند.حال باید پرسید این تصمیم طبق چه منطقی گرفته شده است.مگر در دانشگاههای دولتی واحدهای درسی لینوکس تدریس می شود که ما از آن بی خبریم یا دلایل محیر العقول دیگری در این تصمیم نقش داشته.من به شخصه دانشجویان دانشگاه آزادی را دیده ام که به راحتی شاید بیش از 90 درصد دانشجویان دولتی را در جیب خود می گذارند(برای نمونه فردی که لینوکسی را برای نصب بر روی روبات customize کرده بود).نمی دانم چرا دانشگاه آزاد مانند مغازه ای تصور شده که دانشجو پول داده و مدرک خریداری می کند.
3- امیدوارم مثل گذشته(مانند خبر مربوط به اینترنت با سرعت یک میلیون برابر adsl) این تاپیک هم به غل و زنجیر کشیده نشود و یا توسط مدیران سایت معدوم نگردد.اگر دوستان نظری داشتند لطفا پیاز داغ آن را زیاد نکنند تا تاپیک حذف نشود.

با تشکر
توی آگهی‌های استخدام متداوله که شرایط ایده‌ال رو می‌نویسن تا بهترین داوطلبان ممکن رو جذب کنن. اما در بیشتر موارد یا اون داوطلبان ایده‌آل وجود خارجی ندارن، یا چون فرصت شغلی بهتری دارن مراجعه نمی‌کنن یا چون مزایای این شغل جدید نسبت به شغل قبلی یا انتظار داوطلب پایین‌تره شغل رو در نهایت قبول نمی‌کنن یا تعدادشون کافی نیست.
بنابراین اگه شما فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد هستید یا سن شما بیشتر از ۲۵ ساله (البته نه مثلا ۴۰ یا ۵۰ سال) و یا حتی اگه مدرک تحصیلیتون در رشته‌های عنوان شده تو آگهی نیست اما به این فرصتهای شغلی علاقمندید بهتره مدارکتون رو بفرستید.
کارفرما دنبال کسانی میگرده که کار مورد نظر اون رو به بهترین شکل ممکن - و البته با کمترین هزینه - انجام بدن. حالا اگه فرد یا افراد ایده‌آل رو پیدا نکنه کم‌کم پایین میاد تا فرد یا افراد مناسب رو جذب کنه. شما هم تنها کاری که لازمه بکنید اینه که بهش بفهمونید می‌تونید کار مورد نظر اون را به شکل مطلوبی انجام بدید.
همه ما می‌دونیم که تو این جامعه تعداد کمی افراد با مشخصاتی که تو این آگهی اومده وجود دارن. و اگر هم وجود داشته باشن بخاطر دلایلی که بالاتر اشاره کردم ممکنه جذب این کار نشن. پس دیگرانی که بعضی شرایط رو ندارم هم شانس استخدام دارن.
منم با NLU موافقم، وقتی خوندم خیلی ناراحت شدم، جامعه‌ای از تناقض، کسی که نمیدونه حتی چی میخواد. هر چند تا حد زیادی بخاطر تحریمها هم هست که مدارک بین المللی عملا گرفتنش سخته (رفتن اونور آب). در عین حال اون طرز فکر نمره ۲۰ هم تو جامعه زیاده که اگر روزی ۱۰ ساعت خودتو تو اتاق حبس کنی و به ظاهر مطالعه کنی، از دید بزرگتر‌ها از کسی که تو شرکتهای مختلف کار میکنه قطعا بهتری و مطالعت ۱۰۰٪ بالاترین بازدهی را داره!
بگذریم، blix هم در نوع خودش درست میگه!

من با کل دنیا در صلح بسر می‌برم، جالبه نه؟!
نمیدونم چرا وقتی آگهی استخدام این برادران احمق وطنی رو می بینم بیاد مقاله
undergraduation از Paul Graham میفتم . تو اون مقاله توضیح داده که شرکتهای باهوش(دور از جون ماها) بجای اینکه "فقط" به معدل آدم نگاه کنن به "هک" هایی که تا حالا واسه دل خودش انجام داده نگاه میکنن....Smile
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.paulgraham.com/college.html">http://www.paulgraham.com/college.html</a><!-- m -->
درباره‌ی دانشگاه من شخصا طی تجربه‌ای که توی استخدام مهندس صنایع برای کارخونه داشتیم به این نتیجه رسیدم که دانشجوهای دانشگاه آزاد خیلی وقت‌ها بسیار توانمندتر از دانشجوهای دانشگاه دولتی هستند. دانشجو اگر درس‌های دانشگاه رو بخونه و پاس کنه که در نهایت مهارتی نداه، می‌مونه تحقیق و تفحس کنجکاوی خود دانشجو در دورهی دانشجویی و این که چقدر خارج از چهارچوب دانشگاه درباره‌ی رشته‌ی خودش تجربه‌ی علمی و عملی کسب کنه. انشجوهای آزاد چون پول می‌دن اغلب خوب هم درس می‌خونند یعنی چهارچوب دانشگاه رو از طرفی یه عده‌ایشون (که بچه مایه دار نیستند) مجبورند درکنار دانشگاه کار کنند تا خرج دانشگاه رو بدن، سال اول یا دوم اغلب کار مربوز به رشته نیست اما از سال‌های آخر دیگه کارشون هم مربوط به رشته است و در نهایت وقتی میاد بیرون یک تجربه‌ی عملی هرچند غیر حرفه‌ای هم توی رزومش هست!
همه جور آدم تو دانشگاه پیدا میشه ولی مهم اینه که باید بدونی تو دانشگاه نباید منتظر بشینی کسی چیزی یادت بده ... خودت باید بری دنبالش و از مراجع و منابعی که اونجا هست حداکثر استفاده را بکنی ....تجربه شخصی خودم !!!
والله دانشگاه فقط اینترنت‌ش بدرد می‌خوره. ;-)

مهمان

من یه رفیق دارم دیپلم کامپیوتر داره
مخ خانواده c هستش
به صورت پروژه ای برنامه می نویسه و کلی مایه به جیب می زنه