انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: سوالاتی دربارهء سیستم عامل میکنتاش
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح

مهمان

آیا این سیستم عامل آزاد هست؟ از خانوادهء نیکس هست دیگه؟
خلاصه هر اطلاعی دارید بگید. باتوجه به اینکه این سیستم عامل هم برای دسکتاپ وجود داره و تاجایی که میدونم مجهز و غنی هم هست، اگر آزاد شده پس چرا زیاد ازش اطلاعی در دست نیست؟ مثلا برای لینوکس همه جا طرفدار و فروم و آدمهای باطلاع پیدا میکنی (مثل همین فروم)، برای بی اس دی هم همچنین. اما برای میکنتاش نه. درحالیکه ظاهرا سیستم عامل گرون قیمت و درست و حسابی ای هم بوده. مزایا و محدودیتهاش چیه؟ آیا قدرتش به اندازهء لینوکس نیست؟ نمیشه ازش بجای ویندوز استفاده کرد؟ نرم افزارهاش چطورن؟
خلاصه قضیه چی هست!

Folaani
سلام
خیر آزاد نیست.
سیستم عامل میکناش دیگه نیست. اگر منظورتون Mac OS X هست، بله یه Unix هستش.
شما چه اطلاعاتی می‌خواهید؟ این که خلاصه هر چی می‌دونید بگید یکمی نا واضحه، مثلا علی رستگار می‌تونه یه کتاب درباره‌ي این سیستم عامل بنویسه که شاید ۸۰ درصدش به دردتون نخوره. چیزهایی رو که می‌خواهید بپرسید. البته نه توی تکنوتاکس، چون اینجا انجمن گروه کاربران مک یا اپل نیست. برای چنین پرسش‌هایی به www.irmug.org که گروه کاربران مک ایران هست سر بزنید.
منم راهنمایی نوید برای دیدن IRMUG رو توصیه میکنم. برای اطلاعات بیشتر درمورد بخشهای آزاد Mac OS X این مقاله رو بخونید:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://irantux.com/html/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=54">http://irantux.com/html/modules.php?op= ... e&artid=54</a><!-- m -->
موفق باشید