انجمن کاربران لینوکس ایران - تکنوتاکس سابق

نسخه ي کامل: NetsCape || FireFox 2|| Opera 9.10 ?
شما در حال مشاهده نسخه ي متني اين صفحه هستيد. مشاهده نسخه کامل تر با قالب بندي صحيح
صفحات : 1 2
کدام مرورگر رو استفاده می کنید؟
لطفا نظر بدید و دلیلتون رو بنویسید.
البته منظورم در لینوکسه
به نظر من تو لینوکس هر سه مرورگر پر طرفدار هستن.
.ولی من Opera رو ترجیح می دم.
دوست عزیز اپرا خوبه اما از نظر سرعت برای خطوط دایال آپ قابل رقابت با فایر فاکس نیست
از اون طرف چون نت اسکپ خود فایر فاکس ولی با امکانات بیشتر و ظاهری زیباتر است به نظر من از همه بهتر است
only Firefox
من از همه نظر با Firefox حال می کنم و اون به همه مرورگرها ترجیح میدم .
من مدتی با اپرا کار می کردم ولی وقتی که فایر فاکس آمدبه طور کل اپر کنار گذاشتم
من هم شخصا فایر فاکس رو ترجیح می دم تمام نیاز های من در قالب extension ها قابل افزودن به فایر فاکس است مثلا من یک w3c validator دارم که کد های html رو clean هم میکنه یا toolbar stumble upon و save as image من هر چه که می خواهم در فایر فاکس هست و مهمتر از همه با w3c سازگاره و مثل IE نیست که هر نسخه ایش یک جور html رو تفسیر میکنه.
سلام
آقا چرا هیشکی این konqueror رو مرورگر حساب نمیکنه (آدم حساب نمیکنه)
من ازش خیلی خوشم میاد و اکثرا هم با همین کار میکنم از هیچ لحاظی هم باهاش مشکل ندارم. آیا دلیل خاصی داره که کسی باهاش کار نمیکنه؟
نظر شخصی من :
اول Opera و بعد فایر فاکس
اپرا برای اینترنت 50 KBPS خوبه در ضمن مدیریت صفحات باز شده در آن راحتتر است !!!

مهمان

من با هر دو مرورگرهای فایرفاکس و اپرا بخوبی کار کرده ام. هر دو دارای مزایا و معایبی هستند. هر دو مرور گر از RSS بخوبی پشتیبانی می کنند. اما RSS در فایرفاکس عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذارد. مرورگر فایرفاکس سریعتر از opera است اما وقتی مرورگر فایرفاکس رامی بندید بر خلاف opera نمی توانید به آخرین بازدیدها در TAB ها دسترسی داشته باشید. مثلاْ اگر شما ۲۰ TAB در فایرفاکس باز کنید و به یکباره فایرفاکس بسته شود تمامی آن TABها را از دست خواهید داد مگر آنکه آن ها را دوباره از طریق History بازیابی کنید. اما در Opera تمامی آن ها را برای شما نگه می دارد. در زمینه Theme هم Opera یک سر وگردن بالاتر از فایرفاکس است. گرچه با اکستنشن های فراوان FireFox می توان آن را از حالت خشک و رسمی اش خارج کرد. همانطور که در جمله بندی قبلی ام گفتم به دلیل متن باز بودن FireFox افزودنی های فراوانی برای آن وجود دارد که اپرا فاقد آن است. FireFox حتی دارای افزودنی های مذهبی مثل ساعات شرعی هست که در نوع خود بی نظیر است. هر دو مرورگر فارسی را بخوبی پشتیبانی می کنند خصوصاْ در نسخه های اخیر سازگاری آن ها بسیار کامل شده است و فقط با جزییاتی همچون اعداد هنوز مشکلاتی دیده می شود که به نظر می رسد در آینده نزدیک این مشکل نیز در هر دو مرورگر مرتفع شود. اما نتیجه گیری و نظر شخصی من FireFox دارای برتری بیشتری نسبت به Opera است. اما اپرا هم مرورگری رو به پیشرفت است. من همین متن پیش رو را درFireFox تحت OpenSuse 10.2 برای شما می نویسم.
من اپرا . به نظرم سرعتش خیلی بالاست ...
اینجا برای متن باز هاست پس معلومه که بیشتر آرا به فایر فاکس رای میدن ولی خوب اینو بگم م ن از اپرا بیشتر راضی بودم تا فایر فاکس.
من هم Konqueror رو ترجیح میدم.سرعت بسیار خوبی داره و صفحات رو خوب رندر می‌کنه.فقط من کمبود Extension های فایرفاکس و نداشتن قابلیت پشتیبانی از WYSIWYG Editor ها رو درش ندارم.اما امکاناتش رو به بقیه ترجیح میدم.
emilesdh راست میگه این کنکورور عجب چیزیه !
من که ازش استفاده نکردم و هیچ اطلاعی هم ازش ندارم.
امتحانش کن.جمع شدن این امکانات با هم، اون رو خیلی قدرتمند کرده‌اند:
استفاده از kparts برای نشان دادن همه چیز.یعنی شما فیلم، عکس، صفحه html، SVN Client و ... رو در این با هم دارید.یک تب می‌تونه svn client باشه و دیگری movie player
استفاده از kio slave ها که باعث میشه شما با اون نه تنها به هارد دیسک خودتون، بلکه به تمامی پوشه‌های ftp و ssh و samba و... دسترسی یکسان داشته باشید.
قابلیت split page view که باعث میشه شما هر tab رو هم بتونید به چند قسمت تقسیم کنید.یعنی در یک پنجره، نصف پنجره مرورگر هست، نصف دیگه File Manager هست و شما می‌تونید به تعداد نا‌محدودی Page View داشته باشید و هر کدان آن‌ها یک کار بکنند.مثلا یکی فیلم نشپن بده و دیگری تکنوتاکس رو باز کنه و دیگری svn client باشه.اگر شد از این قابلیت جذاب یک Screenshot می‌گیرم.
و بسیاری قابلیت‌های دیگری که کانکرر داره.واقعا قابل شمارش نیست.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.persism.com/emil/snapshots/snapshot56.png">http://www.persism.com/emil/snapshots/snapshot56.png</a><!-- m -->
من وقتی تو فدورا روش می کلیکم یه مدت سی پی یو اشغال می شه
ولی دیگه هیچ چیزی باز نمی شه.
خوب توی ترمینال اجراش کن و ببین چه اروری میده Smile
dearnu نویسنده :اینجا برای متن باز هاست پس معلومه که بیشتر آرا به فایر فاکس رای میدن ولی خوب اینو بگم م ن از اپرا بیشتر راضی بودم تا فایر فاکس.

به این که فایرفاکس محصولی آزاد یا اوپن سورس هست کاری ندارم.
الآن می‌تونید ببینی که ۱۴.۸ درصد کاربران در دنیا از فایرفاکس استفاده می‌کنند در حالی که کنتر از چند درصد از Opera استفاده می‌کنند.

فایرفاکس ابزاری هست بسیار ساده و کاربر فهم، در عین حال بسیار کامل. حتی بدون اکستنشن‌ها از فایرفاکس لرت ببرید. سازگار بودن با استاندارها، حجم پایین و سرعت خوبش باعث می‌شه آدم واقعا عاشقش بشه.
درباره‌ی Opera اگر بشه از غیر آزاد بودنش گذشت واقعا صفحات رو به زیبایی فایرفاکس رندر نمی‌کنه، از طرفی سرعت پیشرفتش با این که یه محصول تجاری به حساب میاد به اندازه‌ی فایرفاکس نیست.
فایرفاکس مخصوصا توی لینوکس و از نسخه‌ی بعد یعنی نسخه‌ی ۳ توی همه‌ي سیستم عامل‌ها بسیار Native هست، توی GNOME یا KDE احساس نمی‌کنید یه ابزاری از یه جای دیگه آوردن چسبودند روی میزکار!
Netscape هم .... ظاهرش که اصلا قشنگ نیست ;-) باطنش هم چیز زیادتری نسبت به فایرفاکس نداره. قلبش هم که همون Geckoای هست که Firefox می‌ده بیرون یعنی اول فایرفاکس باهاش کار می‌کنه چند وقت بعد Netscape ازش استفاده می‌کنه و نسخه‌ي جدید می‌ده.

Konqueror هم ابزار خوب و استاداردی هست دست کم Acid2 رو با موفقیت گذرونده اما با این حا به نظر شخصیم به قشنگی فایرفاکس رندر نمی‌کنه. Gecko هر چقدر هم گاهی بد باشه در رندر کردن محشره. از طرفی وقتی کسی KDE کار نیست دلیلی نداره یه Konqueror با اون حجم و ابهت رو همش با خودش داشته باشه. ضمن این که Firefox واقعا ساده‌تر و کاربردیتر از Konqueror (کانکرر) هست ;-)

راستی ما مرورگرهای دیگه‌ای هم داریم مثلا Epiphany برای کسایی که یه مرورگر Native یا اصلی خود GNOME بخوان خیلی ابزار ساده و قشنگی هست فقط Extensionهاش کمه ;-)

یا ابزارهای دیگه‌ای که برپایه‌ی فایرفاکس و یا Gecko هستند مثل Flock که خیلی جالبه به خصوص اگر اهل Digg و Blogger و سایر Social Networking Toolsها هستید. اگر برای ویندوز هم بخواهید K-Maleon هم ابزار بسیار جالبیه، یه فایرفاکی Native هست.(البته با اومدن Firefox 3 دیگه فقط خودش!)


راستی بد نیست مقاله‌ی مرورگرهای وب در لینوکسرو از ایران‌تاکس بخونید.(یاد جوانی‌ها ..)
اپرا تجاریه؟
جناب نوید به نظر من کاملا برعکسه.
سرعت پیشرفت اوپرا مخصوصا تو نسخه ی اخیرش بیشتر از فایرفاکس(طوری که کارشناس ها هم براش اینده ی درخشانی رو در نظر گرفتن).
در مورد رندر کردن صفحات سرعت اوپرا رو شخصا بیشتر تجربه کردم
---------------------------------------------------------
این کانکرر رو چطوری تو ترمینال اجراش کنم؟
firefox چون راحت میشه فیلتر شکن با سرعت قابل قبول روش نصب کرد و یه عالمه کاراهائی که میخواهی برات انجام میده .
حتی ماشین اگر بخواهی بشوری برات اینکارو انجام میده :lol: :wink: Big Grin
صفحات : 1 2