لطفا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید تا به انجمن‌ها دسترسی کامل داشته باشید.



 
امتياز موضوع :
  • 0 رأي - معدل امتيازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تجربیات جالب در زبان C
2007-07-29, 11:08 PM,
ارسال : #1
تجربیات جالب در زبان C
عزیزان هر گونه ترفند و تجربه مخصوصا در برنامه نویسی برای روبوکاپ (2بعدی ) دارید بنویسید
جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-08-07, 01:13 PM,
ارسال : #2
پاسخ: تجربیات جالب در زبان C
نمي دانم روبوكاپ به لينوكس ربطي دارد يا نه، ولي مي دانم براي ساخت يك روبات قسمت هايي براي محاسبه،تصميم گيري و كنترل موتور ها و مغناطيس ها آنهم به طريقه ديجيتال لازم است
در رايانه هاي ما اين كار ها بر عهده CPU است كه احتياج به يك حافظه RAM دارد
در اين ميان چيزي به نام microcontroller هم وجود دارد كه مجموعه اي از پردازنده، حافظه و رابط IO است و سري 8051 يا 8951 خيلي رايج است. البته با جست و جوي
microcontroller+programmable+erasable در google مي توانيد انواع مختلف اين قطعه را پيدا كنيد
يادم هست كه 8951 يك اسمبلر و كامپايلر زبان C مخصوص خود دارد ولي نديده ام كه اين نرم افزار ها در لينوكس اجرا شوند
نگاه كنيد به:
http://www.raisonance.com/products/8051.php
[url]http://www.programmersheaven.com/zone5/latestarticleszone.htm
[/url]
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-08-07, 09:26 PM,
ارسال : #3
پاسخ: تجربیات جالب در زبان C
اگر دبیرستانی هستید بهتره توی بخش Junior فعالیت کنید، ولی اگر اصرار دارید حتما Simulation کار کنید، قبلش یه یک سالی برنامه های هوش مصنوعی بنویسید، بعد بیاد سراغ این لیگ.


اکنون در ubuntu.ir با نام کاربری nixoeen فعال هستم.
وب‌سایت شخصی من
مشاهده تارنمای کاربر جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-08-08, 02:24 AM,
ارسال : #4
پاسخ: تجربیات جالب در زبان C
در شهر ما هم یه گروه simulation راه‌اندازی شده که از چند نفر از دوستان از جمله خود بنده دعوت به همکاری شده تا برای دانش‌آموزان دوره دبیرستانی نکات لازم و کار با سیستم‌عامل لینوکس و برنامه‌نویسی تحت آن را آموزش بدیم . به نظر شما چه نکاتی را بیشتر باید روش تاکید کنیم ، چون ما هیچ کدوم تجربه شرکت در این مسابقات را نداشتیم . اگه کسی از دوستان می‌تونه ما را لطفا راهنمایی کنه !
ممنون از همتون .
سیستم‌عامل مورد استفاده : RedHat 7.1 یا بالا تر

برای آنکس که ایمان دارد ، نا ممکن وجود ندارد .
All things are possible to him that BELIVETH.
انجمن عمومی خراسان شمالی
مشاهده تارنمای کاربر جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-08-12, 04:07 AM,
ارسال : #5
پاسخ: تجربیات جالب در زبان C
من یه دوره آموزشی در این رابطه گذروندم.
تا اونجایی که من میدونم نیاز به ترفند خاصی نیست .
فقط باید استفاده از کلاسها رو به بهترین نحو بلد باشید.
اونوقت می تونی روی کدبیس های آماده مثل UVA کار کنید.
البته خوب بودن زبان خیلی نیازه.
جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-08-25, 07:30 PM,
ارسال : #6
Re: پاسخ: تجربیات جالب در زبان C
Natilous نویسنده :در شهر ما هم یه گروه simulation راه‌اندازی شده که از چند نفر از دوستان از جمله خود بنده دعوت به همکاری شده تا برای دانش‌آموزان دوره دبیرستانی نکات لازم و کار با سیستم‌عامل لینوکس و برنامه‌نویسی تحت آن را آموزش بدیم . به نظر شما چه نکاتی را بیشتر باید روش تاکید کنیم ، چون ما هیچ کدوم تجربه شرکت در این مسابقات را نداشتیم . اگه کسی از دوستان می‌تونه ما را لطفا راهنمایی کنه !
ممنون از همتون .
سیستم‌عامل مورد استفاده : RedHat 7.1 یا بالا تر

ببخشید خیلی دیر دارم جواب میدم ...

هدف Robocup ارتقاء دانش علم روباتیک و در Simulation بیشتر ارتقاء هوش مصنوعی هستش. با یه برنامه نویسی یاد گرفتن و تغییر یه Base هم میشه توی Robocup شرکت کرد، ولی خوب فقط شرکت میکنیم و سطح روبوکاپ رو پایین میاریم ! چون با وقت کمتر نسبت به افرادی که الگوریتم های هوش مصنوعی خاصی رو سعی میکنن پیاده کنن، نتیجه بهتری میگیریم. البته خوب روش های If-Else ای نتیجه اش از یه حدی بیشتر نمیشه ...
متاسفانه مدتی هستش که Robocup خیلی بین ایرانی ها رواج پیدا کرده، ولی خوب نتیجه علمی این همه تیم در مقایسه به تیم های دیگه بسیار پایینه و فقط به نتیجه عددی مسابقه فکر میکنیم ! (چیزی که تیم های دیگه خیلی براشون مهم نیست)
برای اثبات این موضوع هم کافیه ببینید هر سال چند تا تیم توی روبوکاپ میدیم (بیشترین تعداد شرکت کننده رو توی روبوکاپ داریم) و هر سال چند تا مقاله توی Symposium روبوکاپ میدیم. (تعدادش به صفر میل میکنه)

در هر صورت ...

اولین قدم یاد گرفتن کامل زبان برنامه نویسی هستش. برای Soccer عموما از ++C استفاده میشه و برای Rescue هم از Java استفاده میشه.
قدم بعدی شناخت Linux هستش. در حدی که کلیات سیستم رو بدونید، همچنین در مورد Compile کردن و Link کردن و automake و Shared and Static Libraries هم اطالاعات کافی پیدا کنید که هم بتونید برنامه خودتون رو بنویسید و کامپایل کنید، هم برنامه های دیگران رو. کار کردن با CVS و SVN هم خودش یک نکته مثبته. نیازی هم نیست از لینوکس های ۱۰۰ سال پیش استفاده کنید ! ما خودمون از Debian Etch استفاده میکنیم، خیلی ها هم از Ubuntu Feisty Fawn استفاده میکنن. توی خود مسابقات امسال هم از SuSE 10.1 استفاده می شد. برای سال آینده هنوز معلوم نیست، ولی احتمالا SuSE باشه.
یک سری اطاعات پایه ای برنامه نویسی لینوکس هم مثل Socket Programming و Signals هم تا حدی لازم هستش. عموما اینها توی Base ها پیاده شده و خیلی افراد سراغش نمیرن، ولی اطلاعات داشتن در موردشون خیلی کمک میکنه، بخصوص وقتی یه مشکلی پیش میاد.
قدم بعدی هم مطالعه روی هوش مصنوعی و الگوریتم های هوش مصنوعی هستش، و اینکه چه چیزایی رو بخونید بستگی به لیگ ای داره که میخواید توش کار کنید و ایده ای که میخواید پیاده سازی کنید. مثلا توی Rescue الگوریتم های Path Finding خیلی اهمیت داره، و توی Soccer هم الگوریتم ژنتیک خیلی به کار میاد. البته مطالعه تو این زمینه پایانی نداره، و میشه گفت قسمت تحقیقی روبوکاپ همینجاست که الگوریتم های مناسب رو پیدا یا ابداع کنید و اونها رو پیاده سازی کنید. ولی در هر صورت اطلاعات پایه ای هوش مصنوعی برای همه لیگ ها لازمه.
یک سری از مباحث درس Control و مکانیک هم توی سرور جدید Simulation 3D بکار میاد.
همه اینها رو که کار کردید، باید حداقل بین ۴ تا ۶ ماه هم زمان برای نوشتن برنامتون صرف کنید.

البته تا اینجای کار خیلی سخت نیست، و ایرانی ها هم عموما تا همینجا پیش میان.
قسمت بعدی هم اینه که از تجربیاتتون یه Paper در بیارید که قابل ارائه باشه و به رشد علم هم کمکی بکنه :wink: (البته این قسمت Optional هستش :lol: )

امیدوارم مفید بوده باشه.


اکنون در ubuntu.ir با نام کاربری nixoeen فعال هستم.
وب‌سایت شخصی من
مشاهده تارنمای کاربر جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-08-28, 02:57 AM,
ارسال : #7
پاسخ: Re: پاسخ: تجربیات جالب در زبا
اگر می خواین به حداکثر پرفورمنس برسین می تونین از میکروکنترلر های AVR استفاده کننین جالبه به شرطی که با C code vision کار کنین

use os that u know who is he and where is he became!! never trust Microsoft UFOs!!
جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-08-28, 11:49 AM,
ارسال : #8
چرا code-vision ؟؟؟؟
سلام
erf4n نویسنده :اگر می خواین به حداکثر پرفورمنس برسین می تونین از میکروکنترلر های AVR استفاده کننین جالبه به شرطی که با C code vision کار کنین
میکروهای AVR موجودات جالب و به درد بخوری هستند که این روزها تو تمام دنیا و همچنین ایران حسابی محبوب شدن! به خصوص برای مدارهای کنترلی روبات. البته کامپایلر code-vision به نظر بنده جزو بدترین کامپایلرهای C برای AVR است. دلیل اینکه توی ایران این کامپایلر محبوب شده اینه که یه code-wizard داره که برای کاربر تنظیمات میکرو رو انجام می‌ده و لازم نیست کاربر محترم بره توی datasheetها دنبال تنظیمات قطعات میکرو بگرده ( البته همواره این روش مناسب نیست!). علاوه بر این IDE این کامپایلر شامل پروگرمر هم می‌شه. ولی حالا چرا این کامپایلر بده ‌(اینها مشاهدات بنده است و ممکن است الان در نسخه‌های جدیدتر اصلاح شده باشند!):

۱- اصلاً با ANSI-C مطابقت نداره!! خیلی از کدها رو نمی‌توانید به راحتی (به قول فرنگی‌ها without pain) به این کامپایلر port کنید.
۲- کد اسمبلی تولید شده اصلاً درست بهینه‌سازی نمی‌شه و حسابی پرفورمنس رو پایین میاره (من شخصاً این رو تست کرده‌ام!).
۳- یک نرم‌افزار پولی است که باید اون رو بخرید یا گلاب به روتون crack کنید. با عرض شرمندگی از همه‌ی دوستان.
۴- فقط تحت windows کار می‌کند.
۵- برای اجرا و نصب نیاز به admin داره.
۶- IDE ضعیفی داره .

حالا می‌پرسید که خوب از چه کامپایلری استفاده کنیم؟؟ جواب خیلی ساده و سر راسته:
از avr-gcc استفاده کنید که برای avr درست شده. علاوه بر نسخه‌های لینوکس یه بسته کامل و آماده هم برای windows داره به نام WinAVR که تمام برنامه‌های مورد نیاز رو داره. برای پروگرمر هم چندین برنامه گرافیکی و خط فرمانی وجود داره مثل: avrdude ponyprog avrp
برای IDE هم به نظر بنده eclipse+cdt گزینه مناسبی است البته این کاملاً شخیصی است.
شرمنده که از بحث تاپیک دور شدم. به نظرم جا داره یه تاپیک برای این بحث‌ها بزنیم؟
جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-10-03, 04:12 PM,
ارسال : #9
پاسخ: چرا code-vision ؟؟؟؟
سلام ، لطفا راجع به شبیه سازی بازی کمی بیشتر بنویسید.
مشاهده تارنمای کاربر جستجوی تمامی ارسال های کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-10-04, 06:29 AM,
ارسال : #10
Re: پاسخ: Re: پاسخ: تجربیات جالب در ز
erf4n نویسنده :اگر می خواین به حداکثر پرفورمنس برسین می تونین از میکروکنترلر های AVR استفاده کننین جالبه به شرطی که با C code vision کار کنین

Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock:

سلام
آقا جان بیشتر دقت کن :wink:
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2007-11-14, 03:06 PM,
ارسال : #11
روبوکاپ
Anonymous نویسنده :نمي دانم روبوكاپ به لينوكس ربطي دارد يا نه، ولي مي دانم براي ساخت يك روبات قسمت هايي براي محاسبه،تصميم گيري و كنترل موتور ها و مغناطيس ها آنهم به طريقه ديجيتال لازم است
در رايانه هاي ما اين كار ها بر عهده CPU است كه احتياج به يك حافظه RAM دارد
در اين ميان چيزي به نام microcontroller هم وجود دارد كه مجموعه اي از پردازنده، حافظه و رابط IO است و سري 8051 يا 8951 خيلي رايج است. البته با جست و جوي
microcontroller+programmable+erasable در google مي توانيد انواع مختلف اين قطعه را پيدا كنيد
يادم هست كه 8951 يك اسمبلر و كامپايلر زبان C مخصوص خود دارد ولي نديده ام كه اين نرم افزار ها در لينوكس اجرا شوند
نگاه كنيد به:
http://www.raisonance.com/products/8051.php
[url]http://www.programmersheaven.com/zone5/latestarticleszone.htm
[/url]
نقل قول :
نقل قول :
[url][/url]
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


رفتن به انجمن :


کاربران در حال مشاهده موضوع : 1 مهمان